elinpettersson

Alla inlägg under december 2013

Av Elin Petterssson - 31 december 2013 23:45

Hejsan

Nu är detta år snart slut... Jag hoppas att ni har haft ett helt fantastiskt år för det har jag haft!

Här kommer ett litet inlägg då nii får se allt jag gjort detta år (fast jag kan redan nu varna att det kan bli ett långt inlägg)

Januari har jag inget speciellt att säga om det flöt på som vanligt helt enkelt

 

Februari 

Asså nu känner jag att detta inlägget inte blev så intressant som jag hade trott. Jag tror inte att det hände något speciellt i februari heller, men jag kan berätta att vi tapesterade om väggarna och slipade glovet i vardagsrummet 

   

     

Mars 

De första dagarna i mars var det som vanligt (vad det nu betyder) men mars är min absoulta favorit månad, men det kommer vi till lite senare

   

I sutet av mars och april

Den 28 mars åkte jag till USA och kom hem den 8 april. Det var helt fantastiskt allt var mycket större än vad man kunde tänka sig, vi var först i Philadelphia där min moster och min kusin bor. Jag har vart där en gång innan också så det var lite häfigt när man kände igen sig. Sedan åkte vi till Boston där och bodde hos en familj där mamma vart Au Pair, Boston var annrs en väldigt mysig stad. Men sedan åkte vi in till New York och det var verkligen något man aldrig kommer glömma!

         

Men om vi fortsätter på april då så tror jag inte att var några fler höjdpunkter

men här kommer ändå lite bilder

   

Maj

I maj så fick jag en iphone så jag kunde då blogga oftare genom den (väldigt bra att veta)

sedan så hittade jag, Nadia och Hanna "The place" (ifrågasätt inte namnet) men där var iaf vi och lekte varje rast

     

Min härliga kusin fyllde två år

   

Jag utbildade mig till domare och började döma 03:or och 04:or

 

I slutet av maj började min väldigt långa bloggpuas 

Juni 

I juni så började typ månaden med att vi åkte på landskamp Sverige- Färöarna

   

Zlatans straff var ju klockren 

När det närmade sig slutet på andra halvlek sa Nadia "om det inte blir fler mål så åker inte jag hem" och då hade hon en väldig tur att Zlatan ändå gör 2- 0 på straffen 

Sedan var det ju dags att sluta skolan men nån dag innan var vi med arbetslaget på Björnön och typ spelade fotboll kubb, badade och hade det bara allmänt trevligt

   

Sedan kom min kusin och min moster hit från USA

       

Vi firade också midsommar med dem

     

Sedan fick jag säga hejdå till min kusin o moster för jag skulle upp till Piteå på fotbolls cup

   

Juli

I juli så åkte vi till Skansen 

   


Jag var o tälta med några kompisar

 

Vi var oxå på parken Zoo för att Frida skulle få se Eric Saade.....

   

Vi åkte oxå ner till Göteborg och va på Liseberg och bara va där 

         

     

Augusti

 

Var också tältade den här månaden oxå

Men annars hände det inte så mycket jag började bara skolan typ

   

September

 

       

   

Elina fyllde fem år och hade dekorerat tårtan

   

Jag var oxå en hel dag på hälla typ

     

Oktober

         

Vi firade min födelsedag på ett lite annorlunda sätt

           

Vi var modeller för en daag..

     

Var i stockholm oxå och shoppade lite

November

         

December

 

Första snön kom i december 

       

     

Tjejgrupps avslutning!

Sedan så var det dags för skolavsutning

   

Julafton

         

Jag vill bara tacka alla för ett helt underbart år men nu så är det slut

Tog en del blider från http://fridiz.devote.se/ så ni kan ju kika in där

Hoppas att ni oxå haft ett bra år 

Men vi ses nästa år då ;) <3


:(

Av Elin Petterssson - 30 december 2013 20:32

Är fortfarande sjuk :(
Men nu är det huvudet som spökar....
Och typ magen för jag har inte ätit något på hela dagen
Känns ju inte så kul att avsluta ett helt fantastiskt år så här :(
Det är bara att tagga 2014 och jag hoppas att det året inte drar med sig massa sjukdomar...
Jag hoppas att 2014 drar med sig många nya möjligheter ( känner mig som nån poet ett litet tag där xD)

Av Elin Petterssson - 29 december 2013 11:08

Sitter o kollar på film nu, är överdrivet förkyld oså 

det borde finnas någon medicin mot förkylning eller att man kunde vaccinerna sig mot det...

förkylning är ju skit jobbigt när man knappt kan andas eftersom man kan få ont i hals och också bli nästäppt, så man kan säga att förkylning är en dödlig sjukdom..... 

Men iaf ska fotsätta kolla på filmen nu

 

Av Elin Petterssson - 27 december 2013 15:39

Har varit hos farmor nu i två dagar...
Är såå trött ( har inte sovit bra på länge) men nu är jag påväg hem och ska sova direkt när jag kommer hem

Av Elin Petterssson - 25 december 2013 14:56

Idag skulle egentligen mina kunsiner komma men det blev lite ändring så de ska komma senare

men idag så ska vi försöka skypa lite med dem ist och med min kusin i USA, har inte sett dem på typ ett halft år så det känns väldigt konsigt.

Kom typ nyss på att jag glämde skriva mitt ultimata julrim i förra inlägget...haha 

det är ändå inte lika kul nu så jag ska nog inte ens försöka

 


Av Elin Petterssson - 24 december 2013 11:30

Julafton idag mina vänner :D

Ska snart åka iväg och äta lite julmat o se på kalle och hans vänner

Men hoppas iaf att ni får en helt fantastisk jul och att ni kommer ihåg julen 2013 som en bra sak (även fast det kanske känns som om det är april)

Så från mig till er alla en rikigt god jul <3

 

Av Elin Petterssson - 23 december 2013 13:00

Japp imorgon är det julafton o det är mycket att fixa....
Har precis städat och ska börja fixa mig för att sedan åka till stan och fixa en sista sak till julklapparna
Men ikväll ska vi klä granen... Haha väldigt sent men men
Hoppas att ni får en underbar jul helg med massa julklappar, skinka, apotekarnes julmust och såklart en massa julrim :D
Ett fin julrim gör allt mycket roligare när man ska öppna alla paket ;)

Ovido - Quiz & Flashcards