elinpettersson

Alla inlägg under februari 2014

Av Elin Petterssson - 27 februari 2014 19:06

Nu så har jag kommit hem från Romme och tänkte skriva om vad som hänt idag egentligen

Jag gick upp kl.6 eller jag skulle ha gått upp då men jag låg kvar i sängen i typ tjugo minuter o fick sedan panik eftersom vi skulle åka kl. 7....

Det började helt okej, vi åkte lite lätta backar, mest pågrund av att vi inte har åkt på så länge osv..

Sedan så började vi också åka lite svarta o röda backar (grön backe= mycket lätt, blå backe= lätt, röd= mellan och svart=svår)

Jag märker också att det har blivit lite dimmigt så det är inte lika lätt att se. (det var viktigt att berätta här)

Sedan så åker vi o äter. När vi ätit så har det blivigt ännu dimmigare och efter typ en timme får jag as ont i foten....

Efter en timme till så är har jag så sjukt ont att hela benet har "somnat"... Då tar vi en paus till o jag kan knappt gå dels för att mina ben skakar och så har jag så sjukt ont.... (min mobil dog typ nu nån gång så jag hann inte ta så mycket blider heller)

Men vi fortsätter att åka och benet och foten känns bra! Men nu ser man typ inget, och det är isigt högst upp och nästan snödrivor längre ner i backarna. (det går typ inte att åka om du inte kör störtlopp eller om du bara plogar)

Just av den andledningen vill jag inte åka svarta backar plus att jag har fått ont igen... (härligt..)

Men vi åker lite blåa backar, eller rättare sagt jag åker blåa backar :)

Sedan åker vi äntligen hem o det var nog det bästa! Jag ogillar (läs hatar) fortfarande vitersporter som jag tror jag skrivit tidigare men annars så säger jag det nu. Jag ogillar vinter sporter väldigt mycket! (kan också bero på allt som hände, ni får nog överdriva lite för att forstå hur jag upplevde det)

Missförstå mig inte jag tycker det är kul att kolla på vintersporter men själv tycker jag att det är kallt o blött sedan  så får man ont av t.ex pjäxor och skridskor... 

Men nu har ni fått veta hur härlig min dag har varrt...

Vi avslutar nu med lite bilder

         

Av Elin Petterssson - 26 februari 2014 21:28

Har vart en super bra dag idag i Täby, vi köpte inte så mycket men vi hade iaf kul!
Orkar inte skriva så mycket om dagen är trött o så ska jag gå upp as tidigt imorgon för att åka till Romme....
Men här kommer lite bilder från idag

Av Elin Petterssson - 25 februari 2014 21:55

Ännu en ny dag under sportlovet..

Idag så var jag o firade Fahima som fyller år idag! Vi var o käkade på pizza hut och gick runt lite i typ "Toys R Us"

Sedan kom jag hem och fick typ direkt åka till träningen. Träningen gick typ helt okej jag var inte så taggad...

   

Imorgon ska jag dra till stockholm o på torsdag ska jag dra till Borlänge så jag kanske inte kommer hinna göra inlägg kanske bara nån snabb men annars kommer jag nog inte orka skriva så mycket...

Av Elin Petterssson - 24 februari 2014 10:45

Nu har själva sportlovet äntligen börjat! 

Och jag fick börja veckan med att vakna upp själv för resten av familjen är.. inte hemma..

Nej, men det känns jätte skönt för att jag kan äntligen göra exakt vad jag vill (haha)

Men om en timme eller två ska jag äta något o sedan dra ner på stan 

 


Av Elin Petterssson - 23 februari 2014 16:49

Japp det blir ett till day inlägg..

vad har jag gjort idag då? ingen vet, inte ens jag...?

Nej men imorse så var jag i kyrkan (nämen oj va religiöst av mig) (man behöver gå på 7 gudtjänster innan man kan konfirmera sig) fast det kanske är mer eller mindre på vissa ställen, vad vet jag det är ju ingen lag precis..

när jag kom hem kollade jag på hockeyn typ första perioden (vänta visst heter det period..?) man kan ju inte kalla det halvlek som i fotboll eftersom att det det i hockey är tre och tredjedelslek låter ju inte så igenkännande...

vad heter det i typ handboll då? 

aja what ever.... 

Jag kollade lite på hockeyn :)

Sedan har jag typ bara vart innen på datorn o kollat YT osv..

Men snart ska jag dra på träning.... vilket inte känns så hilma kul just nu, men det kommer nog bli bättre efter!

Och sedan så taggar jag sportlov <3

 

Av Elin Petterssson - 22 februari 2014 19:35

Idag så åkte jag iväg för att kolla praoplats men Hanna fick ingen o jag orkade inte kolla så jag o Hanna ska till stan på måndag ist
Men jag har iaf haft en roliga da, vi har shoppat lite kollat runt lite o såklart haft väldigt kul och så avslutade jag o Hanna dagen med Max xD

Av Elin Petterssson - 22 februari 2014 11:17

Nu är det äntligen helg och sen sportlov! Jag ska typ sova hela lovet...
Nej det ska jag faktiskt inte göra jag har redan planerat några saker jag ska göra.
Men idag ska jag åka o kolla lite praoplatser jag vet redan två ställen där jag kan praoa om den ena säger "nej" får jag ta plan B som är donken (haha)
Men jag hoppas att jag inte får ett "nej" på första stället!
Ha det så bra i helgen!

Ovido - Quiz & Flashcards