elinpettersson

Alla inlägg under augusti 2014

Av Elin Petterssson - 31 augusti 2014 16:42

Idag så har jag haft en ganska lugn dag...nästan

Imorse så var jag domare och tjänade lite pengar på samma gång, vilket alla domare gör men ändå

Sedan så har jag klippt min vlogg och inte gjort så mycket annat hängt mest på Youtube. Kollade nyss på ett OUAT avnitt (jag kollar om alla säsonger för att jag inte orkar vänta till säsong fyra kommer ut...)

Men det är typ det jag gjort om man inte vill gå in på detalj för då kan ju berätta mer!

Imorgon så är det måndag iaf och jag går till skolan som vanligt men vi kommer inte ha en vanlig vecka i skolan. Måndag och tisdag kommer vi vara i skolan och ha besök från Friends och typ prata med dem osv..

Sedan på onsdag drar vi iväg på hajk, fast man kan nog inte kalla det hajk riktigt eftersom att vi sover i hus så det kommer nog bli mer som en klassrresa. Jag är vääldigt taggad! 

Men nog om det här kommer vloggen som jag laddade upp idag

Av Elin Petterssson - 29 augusti 2014 19:05

Yes nu så är det äntligen helg! Har vart ganska trött de senaste dagarna så det är skönt att det är helg nu

Om vi ska förstätta prata om helgen så kan jag ju berätta vad jag ska göra, det mesta handlar om fotboll och Youtube hehe

Jag har träning imorgon förrmidda och sedan så ska jag döma en match på söndag. Timmarna mellan ska jag ägna mig åt att filma och klippa vloggar, jag kommer nog inte hinna så mycket mer om jag ska få upp en vlogg på söndag så det låter som en rolig helg. (jag tycker faktiskt att det låter roligt med att klippa vlogg o döma en match, men jag är inte super pepp på att springa spåret klockan tio en lördags morgon...)

Men sånt är livet!

Justja kommer ni ihåg att jag sa att vi skulle göra typ ett blogginlägg i skolan här är mitt resultat:

 

Tyckte att det blev helt ok, kunde ha gjort det lite bättre men ännu en gång så var det tiden som krånglade för mig...

Och ja, jag vet att torsdag den 29 aug inte riktigt går ihop

Av Elin Petterssson - 28 augusti 2014 21:41

Ännu en skoldag avklad då. Börjar kännas ganska tråkigt ingen att gå till skolan typ varje dag....
Men det är bara en skoldag kvar och sen har vi temavecka! Då vi dels ska på hajk/övernattning onsdag till torsdag och sedan är vi lediga på fredan! :-)
Imorgon är det ju också fredag vilket känns rätt bra för jag skulle gärna vilja sova lite längre

Kände mig väldigt artsy när jag redigerade den här

Av Elin Petterssson - 27 augusti 2014 19:04

Onsdagar är ganska lugna i skolan
Vi börjar åtta som vi gör typ varje dag, innan lunch har vi tre ganska roliga lektioner SO, engelska och svenska. Efter lunch så har vi bara bild men det är två timmar så vi slutar ändå typ vid halv tre.
Annars så brukar det inte vara så mycket mer på onsdagar inga träningar o just nu inga läxor (YES!)
Men nu så ska jag inte göra så mycket hänger mest på internet... Haha

Av Elin Petterssson - 26 augusti 2014 09:40

Det lev tyvärr inget inlägg igår... Gjorde typ som förut och tänkte att jag skulle göra ett inlägg men det blevaldig ett..

Jag hade typ ändå inte så mycket att skriva om egentligen. Det var typ en vanlig vadag men skola, träning och läxor

Men kollade också på PH och OUAT, man hinner med mycket ibland! haha

Nu så sitter jag på mattelektionen och gör ett inlägg, vi har ändå matteboken i datan så då kan man ju göra lite inkägg sådär, fast sedan måste man sänka ljusstyrkan lite så ser inte läaren även om hen går förbi hehe 

Funkar iaf på matten

 

Av Elin Petterssson - 24 augusti 2014 16:30

Asså gud vad misslyckat, har typ försökt skriva ett inlägg tre gånger men har inte orkat. Jag har liksom loggat in o öppnat inläggsgrejen så att det bara är att börja skriva men typ där skiter det sig. Jag kommer på något annat att göra eller så är det nån som börjar skriva till mig på kik eller nått o så glömmer jag helt bort mig....

Haha man märker att min koncentrationsnivå typ är noll. Iskolan skulle jag nästa vilja säga att den är minus ett. Undrar egetligen hur det kommer gå på ett tre timmars nationellt prov..?

Idag så har jag klippt en vlogg större delen av dagen jag blev precis klar för er som undrar, så vloggen kommer nog upp om typ en kvart eller en halvtimme eller så!

Annars så ska jag väl försöka ta tag i städningen av mitt rum men vi får väl se hur det går när jag inte ens kan skriva ett inlägg! 

Satt lite tidigare idag och kollade igenom lite gamla  inlägg på bloggen, asså gud det var typ pinsamt att läsa det. Varför var det ingen som sa något... :( Haha det har ju ändå blivit lite roliga minnen!

 








Av Elin Petterssson - 23 augusti 2014 22:06

Idag så har det vart en väldigt regnig dag men har ändå gjort en hel del!
På morgonen typ vid elva hade jag träning, det var spåret som gällde. Jag var inte rikigt på så bra humör då så det gick inte så bra men men...
Spelade sedan i en vlogg lite slarvigt men jag gjorde det iaf ;)
Sedan så var jag på en väldigt regnig marknad med Nadia, Hanna o Filippa. Vi gjorde inte så mycket där gick mest bara runt men på den korta tiden vi va där hann jag ändå skämma ut mig två gånger... Haha
Sitter nu o ska klippa vloggen med en sjuk sträckning i låret.. :(

Till er som alltid påpekar att jag ofta inte har med båda min ögon på selfies "I don't care"

Av Elin Petterssson - 22 augusti 2014 19:30

Äntilgen fredag då och den första skolveckan är avklarad!

Den har ju inte vart så jobbig men det är lite dyrgt i början då man inte är van med skolan....

Idag så har det annars vart en bra dag, matten var inte alls svår blev väldigt tråkigt eftersom att det var lätt. Vi hade lite repitions papper vi skulle göra och jag satt en stor del av lektionen och väntade på att de andra skule bil klara. Men svenskan var super rolig! Vi pratade om bloggar o så ska vi typ göra ett inlägg som vi ska presentera för klassen, vi ska alltså göra en header, presentationsruta och skriva ett inlägg. Haha jag kommer sitta länge o hålla på med det eftersom vi äntligen gör något jag verkligen tycker om på svenskan!

Den sista lektionen kommer jag inte alls ihåg vad det var så den var väl inte så intressant då haha

Men i helgen så är planen att jag ska åka in till marknaden med lite olika människor så det kommer nog bli en bra helg

Vad ska ni göra då?

Appropå vloggen jag lovade skulle komma ut får vi se hur det blir med, blev lite problem nu men ska försöka filma nytt och klippa nu i helgen! Om jag hinner kommer det forhoppningsvis ut en vlogg på söndag

 

hahah asså gamla bilder! Så sjuk när jag kollar vad jag egentligelagt upp för bilder på bloggen blev nästan rädd att jag gillade dem..... 

Ovido - Quiz & Flashcards