elinpettersson

Alla inlägg under september 2014

Av Elin Petterssson - 30 september 2014 23:02

Idag har det vart en ganska bra dag!

Vi hade typ vanliga lektioner fram till lunch.

Då kom min idrottslärare o sa att det skulle komma nån från radion och fråga lite frågor till mig o några andra hon valde ut

Jag var nervös även fast jag vsste att det skulle gå bra, nej men jag blev typ starstruck av nån andledning?

Men det gick bra, han småpratade typ med alla först sedan pratade han med min idrottsläraren o sedan hade jag typ värsta diskussionen med honom o sedan så blev det lite diskussion mellan han från radion, mig o min lärare. Haha det slutade med att han ville ha en bild på mig på skolgården! 

Men sedan fick jag spinga iväg till matteprovet, som gick överförväntan :)

Sedan flöt väl dagen på som vanligt

 

NO

Av Elin Petterssson - 30 september 2014 11:26

Sitter nu i skolan och gör inlägg hehe...

Vi har matteprov i eftermiddag så på NO lektionen som vi har nu får vi antligen plugga matte eller kolla igenom NO

Jag valde typ att göra lite vad jag ville vilket betyder att jag valde att kolla tumblr, insta, lite serier och film traliers 

Varför får man inte betyg i sånt?

Nej men vi slutar om en kvart så jag borde nog göra matte fast det kommer nog ändå inte häda så jag behöver inte säga det... Men jag har faktiskt kollat lite på NO:n plus att jag kan matten

     

Av Elin Petterssson - 28 september 2014 20:23

Då har helgen snart nått sitt slut och det har vart ännu en helg då jag gjort saker hela tiden
I går så var jag på kalas och firade nästan en hel familj. Min kusin Elina o hennes föräldrar fyller alla år i september så de brukar alltid ha kalas tillsammans. Men Marcus blir kommer nog alltid bli lite ledsen då alla får någonting förutom han. Lider typ med honom!
Vi skulle ha gått på en marknad där men den höll på att stänga så vi gick en liten promenad o sedan gick vi hem o fikade och umgicks
Idag så var satt jag i en kiosk ett tag. Det var SM kval för flickor 16, egentligen skulle Dam U spela det men de hade en viktigt match så mitt lag fick istället ställa upp. Jag var inte med eftersom att alla inte fick vara med plus att det var inte helt bra med mitt knä på senast träningen... Jag satt i kiosken istället ett tag
Efter det så åkte jag och Nadia till erikslund. Haha japp det var typ min helg
Jag tänkte och lägga in en musik fil men vårt internet suger så ja gör detta på mobil o då kan jag inte fixa det men men....
Jag håller på och försöker ladda upp vloggen vi får se om jag lycka men det kan vara så att det tar tid, det är ett liten problem som jag inte ens kommer förklara då kanske risken finns att ni somnar....

Av Elin Petterssson - 27 september 2014 00:18

Då var jag hemma från bion!
Vi såg If I stay, det var faktiskt ganska bra. En drama som blev lite av en repris fast ändå inte, kommer ni ihåg när jag skrattade åt TFIOS (jag skttade inte åt filmen dårå(kolla vloggen)) det här var också en film då man "skulle" gråta. Hanna sa innan filmen typ " skrattar du så dödar jag dig" och helt ärligt så försökte jag att inte skratta gjorde det en gång men bara lite annars satt jag och finissa lite tyst så tror att jag fick godkänt från Hanna :) Men filmen var seriöst peatty good!

Av Elin Petterssson - 26 september 2014 18:01

Som ni kanske läste igår var jag ju inte så pepp på den här resan v skulle göra under skotiden.

Men det var faktiskt super kul. Det var en yrkesmässa på typ ett militärställe/ militärbas, har ingen aning om vad det heter men det var Försvarsmakten iaf. Man fick typ gå runt lite där oså fanns det olika saker man kunde göra, typ skjuta med luft givär, hinderbana, testa olika militärsaker typ bilarna osv. 

Det var väldigt kul samtidigt som det var ganska konstigt när man gick runt där och massa militär människor gick runt med vapen, anisktsmålning och typ gasmasker

I vår klass så testade vi på lite olika saker. Jag fick prata lite i deras radio, fick ansiktsmålning och tesade att sitta i en bil som var upp och ner. Lite svårt att förklara men jag den var upp och ner.

     

Jag tog inte så mycket bilder för jag filmade mest på snap o skicka till Stina... och sen så var jag så intresserad att jag glömmde xD

Men nu ska jag snart äta o sedan ska jag dra på bio!

Av Elin Petterssson - 25 september 2014 21:24

Fredag imorgon igen då! 

Den här skolveckan har egentligen inte vart så jobbig det har vart inställda lektioner för att ha skolfoto och gymnasie saker

Imorgon ska vi inte heler vara så mycket i skolan, första lektionen ska vi ha som vanligt sedan ska vi åka iväg på nån föreläsning eller något i den stilen. Vi ska iallafall få redan på lite mer om jobben inom räddningstjästen, polisen, ambulasen osv. Vet inte riktigt om jag är taggad ellerså eftersom att vi missar ganska mycker lektioner igen och det sista man vill är att ligga efter i nian efter bara några veckor. Visst det kan vara kul men är inte särskilt intresserad av det...

Jag tror nog aldrig att vi kommer ta upp o prata så mycket eller göra någonting inom det området jag vill arbeta i, vilket är tråkigt eftersom att jag vill in i en ganska omöjlig bransch och om man väl kommer in o sen inser att det inte var så kul kanske det blir lite jobbigt....

Senare på kvällen så har jag ändå en biofilm planerad så taggad för fredagen kan vi ju säga att jag är då!

Btw så får ni gärna kolla in mina senaste videos på Youtube, om ni inte redan gjort det. Jag har bloggat så mycket på mobilen och då går det inte att lägga upp Youtube filer så de har inte kommit upp här

men här är de iaf

Jahap då kan vi gå vidare i livet! 

See Ya!


Av Elin Petterssson - 23 september 2014 22:31

Idag har det vart en ganska händelserik skoldag, eller det har liksom inte hänt så mycket men det är ju något annat än det vanliga.
På förmiddagen hade vi besök från massa gymnasier eftersom att jag ska välja snart, jag fick inte så mycket mer information än vad jag redan visste men jag förstod lite bättre!
Efter lunch hade vi skolfoto
Innan skolfotot var jag super taggad o kände såhär

När jag sedan fick se bilderna blev det mer såhär


Men sedan så hade vi NO prov och då blev det lite mer tvärtom
Jag kände mig väldigt nervös innan och kände att det inte alls skulle gå bra, men efteråt så var jag ändå ganska nöjd! 
Efter skolan var det bara att åka iväg till träningen :)
Btw så blev fotot såhär

 

Av Elin Petterssson - 21 september 2014 12:04

Jahap då var det söndag igen..

Känns nästan som att helgen bara flög iväg för mig, men det har ändå vart en riktigt bra helg. Helt fullt planerad 

I fredags å åkte jag o Hanna och gjorde en intervjuv för ett skolarbete med en präst som vi hade under vår konfa tid. Man saknar den där tiden då man kommer tillbaka till kyrkan då man ser allt och prästerna igen :)

På kvällen/ natten åkte jag, Hanna och Nadia på en cykel tur vi cyklade lite vid hamnen, stan osv. 

I lördags så var jag hos min farmor och va med familjen och gjorde sånt som vi gillar att göra! Senare på kvällen så var jag på stan, där det var Kultur Natten. Var där med lite olika personen och lyssnade på musik, åt och hade kul. 

Och nu så var helgen snart slut och jag ska snart åka iväg och spela match sedan ska jag sitta o plugga till ett No prov som jag inte alls längtar efter...

       

Det skulle också vara sjukt snällt om ni ville delta i en tävlig på den här länken woobox.com/gkn3vo/a1gq0q

Anmäler ni er så får jag plus poäng/ bonus poäng så jag har större chans att vinna. Ni behöver inte vara super seriösa om ni inte vill vinna bara ge andledningen att ni vill vinna eller så. Men jag skulle vara sjukt tacksam för jag vill verkligen vinna!

Skapa flashcards