elinpettersson

Alla inlägg under oktober 2014

Av Elin Petterssson - 31 oktober 2014 21:59

Idag så masade jag ändå ner till stan efter att ha kollat på film hemma
På stan så gick vi mest bara runt typ hade inte så mycket att göra egentligen
Men vi gick o käkade lite mat o sedan kollade vi på Annabelle på bio efter att ha ringt många telefonsamtal för att få bilder på leg
Filmen var inte så jätte läskig jag satt o skratta lite åt Hanna o Nadia som blev lite räddare. Men jag kan säga att några jumpscares var lite oförberedda om man säger så, jag blev rädd i typ en halv sekund... Men jag cyklade hem själv i mörkret utan problem så japp!
Annars var väl filmen helt okej, jag är inte på bra på att döma filmer och speciellt inte skräckfilmer för de är jag inte så intresserad av...

Av Elin Petterssson - 31 oktober 2014 13:49

Detta hände imorse på min snapchat

Tbw

Av Elin Petterssson - 30 oktober 2014 21:58

Höstlovet bara flyter på och jag ser att jag knappt har tid över till att vila (typ det som höstlov är till för, men okej)

Jag var i stockholm igår och hade ett väldigt trevligt tbw :) Jag vet att det ska vara "tbt" men jag kan inte ändra på dagarna, visst har jag makt men inte så mycket makt!

 

För alla er som minns denna bilden som lades upp på bloggen för typ två år sedan Stort Grattis till er och för er som inte minns den synd för er för då har ni ju missat alla mina fantastiska inlägg jag skrev då! (eller inte)

Men iaf jag hade ett litet monent när detta hände

 

OMG ser ni det är samma plats!! Folk runt omkring undrade nog varför jag var så glad över att se just den här platsen, jag insåg typ nyss varför alla kollade på mig som de gjorde. Jag hade nog gjort desamma....

Vi behvöer inte nämna plasten, de som vet de vet typ

Värt och nämna också så kan jag säga att det är en tangen på min skoldator är vädligt trög! Kan ni gissa vilken?

Med tanke på att Youtube, Yes och My life innehåller den bokstaven så, japp

Men då ses vi imorgon igen då! :)

 

Av Elin Petterssson - 28 oktober 2014 21:36

Ännu en dag av höstlovet har gått och jag känner väl att vilan som jag planerade inte riktigt går enligt planerna.
Igår så "vilade" jag typ men ändå inte. Jag var tvungen att klippa om hela vloggen som kom ut igår eftersom att det var ett klipp som jag var tvungen att fixa lite med. Så jag satt mest o "jobbade" (vi kallar det för jobb)
Idag så har jag också "jobbat". Fast på ett annat ställe och med andra arbetsuppgifter. Jag var i det så kallat "gården" och hjälpte till när de andornade en dag med "höstlovskul", det var fotbollsturnering, tårtbakartävling, Just Dance tävlig, dragkamp och säkert något mer men det har jag glömt.... Jag hjälpte iaf till lite på de olika stationerna typ höll koll på läktaren så att alla skötte sig, städa efter all tårtbakning och städa lite mer och tillslut städade när alla gått hem. Det blev ganska jobbigt med allt städande meen jag fick gratis mat plus en biobiljett så det lönade sig iaf
Nu har jag skrivit ett långt och jobbigt inlägg eller ja det var kul för mig att skriva men kanske jobbare för er att läsa. Jag vet inte...
Ska klippa lite vloggar nu så
Hare! :)
(Det är typ bara en person som egentligen kommer att skatta)

Av Elin Petterssson - 26 oktober 2014 18:03

Har haft problem med vårt internet hela helgen och det är också andledningen till att bloggandet blivigt så dåligt.

Jag hade dock internet på mobilen under fredagen och halva lördagen men så hade jag andra saker att göra så något bloggande från mobilen blev det inte heller

I helgen så har jag typ mest städat typ mitt rum och också utomhus. Låter konsigt att jag har städat utomhus men jag har faktiskt krattat löv och tagit ner vår studsmatta, och allt det gjorde jag för att mamma o pappa ska bidra med pengar för spanska resan.De felsta fattar antagligen inte riktigt, eller har jag berättat om det här? Men jag orkar inte berätta så ni får fortsätta undra isf

Nu sitter jag och klipper vloggen som ska komma upp imorgon! 

Kan ju också säga att kopparbo vloggen som säker ni alla har glömt kommer aldig att komma upp, har också raderat den så jag kan själv inte se den lägre.. 

 

Av Elin Petterssson - 23 oktober 2014 21:53

Hade tänkt göra ett inlägg på datorn idag eftersom att jag tänkte lägga in ett Youtube-klipp. Men jag fick inte rikigt med mig datorn och mitt internet är som bort blåst.. :(
Aja det blir ju bra så här också, eller inte..
Har egentligen inte så mycket att säga och just därför tänkte jag lägga in ett Youtube-klipp
Veckan har typ vart som vanligt vi har haft lektioner, raster och håltimmar typ som det brukar vara
Imorgon så är det dock en lite roligare dag, jag och några andra från skolan ska åka till en gymnasium för att vara med på nån matte tävlig. Jag gör det för att jag vill slippa de andra lektionerna och för att få fika! kanske för att matte är ganska kul ändå, meen jag gör det mest för fikat :)
Annars är det också sista dagen innan höstlovet vilket känns super bra för då får jag äntligen soooova!
Men nu ska jag återgå till Skype ( på mobilen....)

Av Elin Petterssson - 21 oktober 2014 22:57

Nu är det dags för sista veckan innan höstlovet, vilket är super skönt! Dock så har vi typ inga läxor och det är inte alls speciellt jobbigt, men man kan ju längta ändå!
Imorgon så har vi ett nationellt prov, det är typ ett test så att vi vet hur det ungefär kommer vara när det är påriktigt. Fast det här tar jag typ påriktigt så jag är ganska nervös....
Men nu ska jag njuta av kvällen, det skulle låta typ väldigt filosofiskt (säger man så) men vet inte om jag lyckades
Sitter just nu och har lite skypesamtal, kollar på lite serier och kollar insta o Twitter
Hare!

Av Elin Petterssson - 20 oktober 2014 22:49

Då var det måndag igen... Orkade inte alls åka iväg till skolan, men man är tvungen så vad ska man göra?
Vi hade inte en full måndag som tur var. De två sista lektionerna var inställda, taack till personen eller organismen som fixade så att de lektionerna blev inställda!
Men efter skolan så åkte jag, Hanna o Fahima till stan o åt mat, gick lite i affärer o bara pratade om allt o lite till
Så härligt att bara prata, okej jag pratade säkert typ 80% men ändå!

Ovido - Quiz & Flashcards