elinpettersson

Alla inlägg under november 2014

DM

Av Elin Petterssson - 30 november 2014 21:06

Jahap nu var det söndag o jag hade tänkt att ta det lungt idag fram tills att Eric ringde mig o sa att jag var tvungen att spela DM (distrikt mästerskap, eller något i den stilen)
Jag skulle dock inte spela med mitt lag utan med "98:orna" eller damlaget som de också kallas. Dom är iaf typ 1-2 år äldre mig kalla dem vad ni vill.
Det gick bra iaf, vi vann alla matcher. Finalen mot mitt lag måste nog ändå vart den bästa. Så basically så kan man säga att jag både vann och kom tvåa, eftersom att det var ändå mitt lag som kom tvåa även om jag spelade med de andra idag....
Jag gjorde också mål idag! Vet inte riktigt vad som hände eller hur men bollen hamnade i mål och det är det som räknas :) (jag gör inte så ofta mål)
Men imorgon så är det skola o vi fick i läxa på spanskan att kolla klart på en film som jag självklart inte har gjort... Bra jobbat Elin! Heja! Orkar inte heller se den nu men är väl tvungen....
Om jag var en bra bloggare skulle jag haft en blid från idag, men jag är inte bra okej?!

Av Elin Petterssson - 28 november 2014 16:10

Idag har det varit en riktigt bra dag
Det har vart studiedag och jag har gjort allt som jag gillar sovit, kollat på film, vloggat, klippt vloggar, ätit och vart inne på datorn. Asså kan en dag bli bättre?
Svar Nej :)
Men ska försöka att göra lite läxa eftersom att det ändå är en studiedag, och eftersom att läxan är att kolla på film så känns den inte då krävande..
Justja jag var på Mockingjay igår det såg ut ungefär så här

Fullsatt biosalong :)

Av Elin Petterssson - 25 november 2014 22:54

Bloggade om igår o sa att det inte skulle bli så mycket inlägg. Men då tänkte jag idag att det finns ju inlägg då man inte behöver skriva så mycket så här kommer lite låttips 

Av Elin Petterssson - 24 november 2014 22:16

Nej men gud vad är det som händer?! Det kommer ju upp ett nytt inlägg...

Okej nu när jag tänker efter så va det ett av de sämre sätten att börja ett inlägg på, men nu har jag skrivt det så vem bryr sig då?!

Måste tyvärr säga att jag just nu inte har så mycket ork till att blogga eller knappt nån blogg lust.

Mycket av min tid gå åt att vara i skolan och sedan åka på träningar, och av nån andledning så har skolan, landet, skolverket eller what ever kommit på att läxor är en grej som vi ska plåga alla elever med! Jag tycker dock att det räcker gott och väl med det som vi gör i skolan, men det är inte jag som bestämer så jag kan inte göra så mycket åt det. Där har vi tre andledningar som tar upp stor del av min vardag. Men det är inte allt, jag kämpar med vloggarna som jag lägger upp en gång i veckan (det tar längre tid än vad ni tror, okej?!) Sedan så har jag väldigt svårt att koncentrera mig på de här sakerna så imellan kollar jag på serier, filmer o youtube klipp. Så allt tar längre tid än vad det borde.

Sedan så finns det också en del privata grejer som också kommer med i det hela, är ganska trött på mig själv just nu. Orkar inte berätta men japp nu vet ni allt

Ni kan ju också kolla på min vlogg som kom upp idag

Av Elin Petterssson - 21 november 2014 00:16

Det har inte blivit så mycket inlägg den här veckan, vilket inte är speciellt bra..haha
Har ganska mycket att göra med plugg, vänner, vloggar osv..
Går inte alls bra att skriva inlägg nu, haha. iPhone 6 har så sjuka vibrations signaler att jag knappt kan skriva. ( och nej jag är inte van vid det eftersom att jag fixade den idag? Igår? Torsdags kväll iaf
Att skriva ett inlägg fem min innan tolv är ju också ganska svårt... Haha
Iaf matteprov imorgon så det är nog bra om jag sover!
Årets bästa klassfoto!

Av Elin Petterssson - 17 november 2014 22:11

Det har blivit vääääldigt lite inlägg på senaste tiden. Jag vet inte ens jag fortfarande borde gå under namnet "bloggare"....
Men jag kämpar på som tusan i mitt vanliga lilla liv. Som dock inte känns så litet längre... Helt ärligt så har det vart ganska mycket plugg och ganska mycket annat för mig den senaste tiden.
Livet som en gång var så bra för mig blir inte bättre kan jag säger, känner just nu att jag är väldigt nere och idag var typ en av de värsta dagarna på länge. Kände knappt i slutet av skoldagen att jag inte orkade, då låste jag in mig på toaletten... Haha så kan det gå. Nej, men helt ärligt så känner jag att jag måste sluta tänka så mycket vad andra tänker om mig.. Men min hjärna och jag har väldigt svårt för det så vi får väl se hur det går..
Skulle också behöva säga att vloggen som planerade att lägga upp idag inte kommer upp idag eftersom att vårt internet ligger nere (säger jag och skriver ett inlägg) nej men det beror mycket på datorn också. Av nån andledning kör jag inte samma nätverk på datorn som på mobilen.. Haha förvirrande jag vet, men vloggen kommer nog upp imorgon så fort som möjligt

Av Elin Petterssson - 13 november 2014 18:15

Asså omg, dagen igår var verkligen en stressig dag för mig. Jag var tvungen att vara kvar extra i skolan så jag fick cykla hem snabbare än jag orkar cykla och sedan jag hann vara hemma i typ fem min innan jag var tvungen att hoppa upp på cykel igen för att cykla till träningen träning (fick be min lillasyster att packa väskan..men jag kom...ändå försent till samlingen..) Efter en och enhalv timmes träning var det dags igen att cykla denna gången hem (Äntligen typ) meen då var jag tvungen att skyda mig att duscha och fixa mig för en timme senare skulle jag på avslutning/ uppstart av fotbollen!

Av någon andledning har vi avslutning av säsongen efter att vi startat upp den nya säsongen...

Men ja då har ni läst om min dag igår, har ni anteckat klart? 

Idag så var det iaf inte lika stressig dag har bara vart i skolan och sedan gjort spanskan och också pluggat till fysikprovet som jag inte alls längar till. Men nu ska hade fortsätta plugga så See ya later!


 

Av Elin Petterssson - 11 november 2014 18:22

Idag så var det en lite mer speciell skoldag!
Den var ganska vanlig fram till lunchen, men efter den åkte vi iväg för att lyssna på en föreläsning.
Har någon av er hört talas om Svenska Hjältar?
För er som inte har det så kan jag kort berätta att Aftonbladet ligger bakom hela grejen. De fixade en gala där de "svenska hjältarna" får uppmärksamhet, det behöver inte vara största hjältedådet att man typ räddar jorden eller så. Men att man typ säger till om man ser att en person blir mobbad eller om man ser någon som råkar ut för misshandel. Det har också vart en person som fick pris för att hon stod upp för mobbingen hon blev utsatt för, och så var det en klass som hjälpte en kille att få ihop pengar till en operation. Ganska små saker som man skulle kunna göra om man bara har orken och modet, men det är ändå en ganska stor och viktigt sak!
Galan kommer äga rum i december och jag vet redan nu att jag ska hålla mig uppdaterad för att se vilka som vinner.
Iaf det var ju föreläsningen vi pratade om. Jag tycker att den var super bra o väldigt inspirerande! Några pristagare var faktiskt där och de förtjänar verkligen priset!

Ovido - Quiz & Flashcards