elinpettersson

Alla inlägg under december 2014

Av Elin Petterssson - 31 december 2014 20:30

Då var det dags för del två

Vi var alltså framme vid juli så jag tycker att vi sätter igång direkt

Jag, Hanna och Fahima var iväg till Stockholm för att gå på Gröna Lund, då så tog Fahima dehär fina bilderna på oss

   

 

Egentligen så borde jag beskära bilderna osv men det tar liksom tid och plats i alla mina fulla minnen, mobilderna, datorn, USB saker osv

Men jag var också iväg på Gothia cup i juli det var ganska kul faktiskt i vissa stunder men jag har vart med om roligare cuper

 

 

 

Tog inte alls mycket bilder i juli men jag minns att det var en hel del bad osv

Sedan kommer augusti

 

Jag var ute och spang spåret o tänkte "Det är måste jag göra om" blev aldig så pågrund av min lathet men också pågrund av mitt knä...Men man kan ju alltdi drömma lite

   

Jag var också på utebio för första gången med Stina:) Sjäkvklart så såg jag nån kändis härodär och sälvklart så går jag inte fram eller något sånt.. Det blir alltid typ 

Jag "Där är ...."

Kompis "Vem är det?"

Jag: "En super bra youtuber!"

Kompis "Ska du inte gå fram"

Jag : "Nej. tänk om jag stör..."

Gråter lika mycket varje gång det händer... 

   

Sedan så tältade jag med Nadia o Hanna, vi hade inte setts alla tillsammans under hela lovet så vi tog en lite tältning :)

 

Sedan så kom detta upp i min feed och jag kännde mest att varför har jag gått flera år utan att jag vetat om det, jag är ju nämligen både middle child och vänterhänt :)

 

Augusti var också den månaden där jag fick mycket påhopp om att jag inte visade ögonen eller hela mitt ansikte i selfies, jag lade då upp den här bilder med texten "I don´t care"

September

Jag o min klass var iväg med de andra niorna på ett läger 

 

 

 

 

 

Jag var också ute och cyklade med den här skönheten <3

 

Träffade också the one and only Melanie Wehbe

 

Sedan så var vi iväg på militärställe. Jag kände mig väldigt cool den här bilden :)

 

   

Det var också dags för klassfoto i september


Oktober

 

En av de väldigt bra dagarna i mitt liv

   

Vann också en till cup med laget 

 

 

Var också på bio med dessa människor, vet inte riktigt vilken film men det kan ha vart If I Stay...

Sedan så fyllde jag också år i oktober och det såg ut typ såhär

 

November

   

Jag o Hanna var på prao och denna gången var det mycket bättre än den första, mycket berodde nog på att Hanna var med men det var också lite mer som jag ville ha det (att nån inte hela tiden kollar efter att jag gör rätt och hela tiden säger vad/hur jag ska göra allt och alltid påminner mig om sammar sak gång på gång)

   

 

 



Svenska Hjältar föreläsning som faktiskt förändrade lite i mitt liv, det var verkligen en riktigt bra föreläsning som jag gärna skulle kunna gå på igen! (haha uppdrag: hitta Elin (jag är faktiskt med på den tredje bilden bilden))

De visade inslag på Svenska Hjältar Galan från deras turne då jag var med och Clara var ju då på galan så detta hände.. Tänk hur glad jag egentligen blir bara för Clara ser mig svepa förbi på en skärm, hon tänkte nog inte ens på det..

 

 

När jag hade tråkigt en bild lektion, tog många fler bilder men kan inte visa alla..

Dags för den sista månaden nu

December

   

Här har vi efter Lucian och innan skolavslutningen

Sedan har jag bara bilder som ni nyligen sett som julen och stockholm..

Men det var en del av hela mitt år! Som sagt så har det också hänt mycket annat både bra o dåliga saker! Men jag kan inte avsluta detta året förrän jag har tackat alla som vart med och gjort detta till ett oförglömligt år! Såklart så är det alla som har vart med på bilderna och jag är super tacksam för att ni finns! Men vill rikta ett riktigt stort tack till dessa människor:

 

Älskar er <3

Men alla ni andra som också läser bloggen, kollar på mina videos och bara följer mitt liv.. Ni alla förtjänar ett super bra 2015 och jag hoppas att ni har haft ett bra 2014 också!

Så tack så jätte mycket för de här året och jag ser fram emot ett 2015 tillsammans med er <3

Av Elin Petterssson - 31 december 2014 20:00

Nu så kommer det en lite årssummering! Självklart så kommer inte allt som hänt i år beskrivas eller synas i inlägget men en del fina saker som hänt i år kommer dyka upp! Enjoy :)

Såklart som alltid så har vi först 

Januari:

Vi kan börja med en bild som visar vad jag o Hanna gör under en fysik labb... men ni behöver ju inte berätta för vår lärare...

 

I slutet på januari och i början av februari åkte vi iväg på ett läger som var så roligt att jag knappt tog några bilder men här kommer några

   

 Vet inte riktigt vad som händer på bilden men det är Nadia i ett påslakan och jag tror att jag är väldigt nöjd för att hon nyss gick in i dörren (kanske?!)

Dags för februari nu

 

Nu så minns vi när Hanna rev mig på idrotten...För att hon skulle hjälpa mig..Jaha tack :)

 

I Stockholm, Täby centrum när jag och Hanna väntade på Nadia som provade kläder

 

I Romme som jag inte gillade pågrund av dimman, pjäxorna och att jag inte gillar att åka skidor. Annars var det väl helt okej..

Då hoppar vi in i mars och jag vill börja med att fråga hur jag kan ha så fina kusiner o sen undra vad som hände med mig..?

   

 

I mars så var vi iväg på något av det bästa som hände under konfirmations tiden. Vi hade först gudstjäns sedan, parad, lyssnade på föreläsning och såg en teater (typ världens bästa) sedan så åta vi mat och tillsist så var det disko 

    '

Dags för april

Jag var på prao och jag skulle ljuga om jag sa det var kul.. Nej men det här stället är det enda prao stället som jag vart på och seriöst längtat tillbaka till skolan..Okej visst det var kul i vissa stunder men i hel helt så var det riktigt krävande..


 

   

Jag var iväg med mina kusiner till en super fin plats, ville bara stanna kvar hela dagen o kolla på utsikten. Har nog aldigt fikat på en sån fin plats.. gråter. Saknar alla stunder då jag bara tagit det lung och gjort såna saker..

 

Jag blev förälskad i en tröja :)

 

Vann också en cup tillsammans med laget, men vi är oslagbara så det var självklart att vi skulle vinna

Dags för maj nudå

I maj var jag typ sämst på att ta bilder men jag Hanna och Nadia vann dels en tävlig med våran egean gjorda bil

 

Sedan så var det dags för ESC och den kvällen var jag med Hanna och en fin person som vi lärde känna genom konfan

   

Sedan så var det dags för konfirmation, men först så hade vi någonslags avslutning

 

O där var hon igen :)

     

Dgas för juni 

   

Jag spelade in min musikvideo :) Och tog lite bilder

 

 


Klassen var iväg för att ha lite kul tillsammans bada, sola o grilla

 

 

Då var det dags för skolavslutning, snart så är det dags för mig och alla andra nior att sitta där nere. Vet inte om jag längtar efter det eller inte..

Under sommarlovet så kom min moster och kusin hit från USA

     

Vi firade midsommar men gjorde också så mycket annat de veckorna, det är verkligen min favorit tid under året när jag får träffa min moster. Hon har så mycket fina råd och det är så lätt att ha djupa samtal om livet, älskar det <3

Men sedan så var det dags för mig att åka iväg på min första långa resan utan familjen. En vecka i Italien(+ tre dagar bussresa dit och hem, så en och en halv vecka) Jag tror att det är en av de resor som jag skrattat mest under, skämtar inte om jag säger att jag och Stina stor garvade i två timmar om en sak (tror nog att det kom en del tårar från min sida också) och tillslut blev det ett internskämt under hela resan. Men här kommer bilderna

     

   

Hahhaha super suddig bild men livet är in solklart heller hela tiden ;)

Det häde också in på juli men jag tänkte att detta inlägget är långt nog så vi kör en del två om resten av året som kommmer upp om typ en halv timme ;)



Av Elin Petterssson - 30 december 2014 21:51

Hejsan på er, hur är det med er?

Ingen aning om hur jag ska inleda inlägget men vi kör bara på...

Julen är nu över (ett tag sen den var det men men...) och efter julen så kommer ju mellandags rean när det är dags för wrestling irl. Jag hoppade dock över de största smällarna och firade lite mer jul ända in till veckas slut och sedan igår så åkte jag in till huvudstaden för att shoppa! Hittade ganska mycket saker men kom hem med lite mindre även om jag ändå fick hem en del. Det finns ju alltid lite M/L/XL saker kvar, vilket jag sorligt nog inte behöver utan jag tar gärna nån/några storlekar mindre men, det är ju REA!

Lekte och lite fotograf och tog lite fin fina bilder i där

          

Lite oklart vad som händer på den näst sista bilden men jag var väldigt glad så var glad annars kan du låtsas vara det iaf.

Men nu så ska jag göra en haul yey

Och Gott Nytt År på er! 

Kommer säkert srkiva ett inlägg imorgon men bara typ utifall :)


Av Elin Petterssson - 27 december 2014 22:42

Inlägg mitt i natten...typ

yes mina vänner men det är då jag är mest aktiv!... Jag tror att vi använder ordet kreaktiv istället..

Nej, men jag märker att det blir mindre och mindre inlägg här på bloggen... yeey..

Livet kommer emellan..

Annars så händer det inte då mycket, firar jul åker runt lite o träffar släkt men främst så äter jag!

Skulle nästan vilja påstå att jag ätit lika mycket de tre senaste dagarna som jag gör på typ en vecka!

Men sånt får man göra ibland, det är då man känner att man lever.. poet 2.0

Har faktiskt en gång i tiden tänkt att bli poet..men den tanken försvann någonstas i livets gång

Tänkte inte skriva så mycket mer i det här inlägget,men det kan häda att jag kommer med någon årssummering i veckan!

Det är bara att vänta och se!

   

Asså när båda ba "Nej, jag kan inte visa hela ansiktet...." 

Av Elin Petterssson - 23 december 2014 22:06

Okej så nu har det hänt något som jag inte är solt över.... Något liknande ska aldrig få hända igen!

Jag har helt ärligt gått runt i två TVÅ dagar utan att tanken slagit mig att min blogg fyllde tre TRE år! Asså detta är ju helt sjukt varför är jag så självisk?!

Så nu tycker jag att vi ställer oss upp och sjunger

Ja, må den leva!
Ja, må den leva!
Ja, må den leva uti hundrade år!
Javisst ska den leva!
Javisst ska den leva!
Javisst ska den leva uti hundrade år!

Hurra Hurra Hurraa Hurrrraaaaa


Bara 97 år kvar nudå käämpa...!

Men ja hörrni ska vi bara tänka oss in i situationen när Elin 12 år får för sig att skaffa en blogg... 

Det hela började med dent här:

"Heeeej allihopa!!

Jag har nu gjort en ny bolgg här kommer jag skriva saker som händer i mitt coola liv s häng med...........

Herrå ses snart  Elin<3"


Det var tider det....

Men över till något helt annat, det är julafton imorgon..Vet inte riktigt hur jag ska känna för det.. Visst jätte kul att vara hos mormor och umgås med familj oså men sen är det Kalla Anka som alla kollar på förutom jag som spriger runt i huset i min ensamhet och så är det också det här med julklappar. Jag ljuger inte om jag säger att de flesta lämnar tillbaka eller ger mig alla julklappar de får, eftersom att jag köper något som jag gillar o tänker att "det här måste de ju bara också gilla" Jo, men visst....

Men visst är jag taggad!

God Jul på er då!


 

Bara för att göra det klart för alla så ska jag o Hanna bli modeller!


Av Elin Petterssson - 20 december 2014 11:53

Igår var det julavslutning :)
Hann inte göra något inlägg då eftersom att jag var upptagen med annat enda fram till tolv inatt
Först så var det avslutningen då vi såg på lite framträdanden sjung lite o hade kul, sedan fikade vi, kolla på bildspel och fick betygen. Efter avslutningen åkte jag, Hanna o Nadia o köpte julklappar eller typ med att jag köpte julklappar....
Sist men inte minst så skulle jag "jobba" på gården under en cup/disco/ rolig grej kalla det vad ni vill. Men det råkade mer bli att jag bara spela fotboll, va med vänner o sedan städade.
Och det var hela min dag, rolig men inte så intressant.
Nästa vecka kommer det bli en bra vecka två videos kommer komma upp TVÅ stycken! Halleluja!

Haha så glad efter mitt snyggaste mål under dagen :)

Av Elin Petterssson - 18 december 2014 20:56

idag så har det vart en ganska lugn skoldag men med tanke på att min skola var den enda i stan att ha lektioner framtills idag... Alla jag känner som inte går på min skola har den här veckan antingen vart lediga, badat, haft tuneringar eller pysslat o fikat. Vi har haft lektioner vart på studiebesök och kollat på en tråkig film i tre timmar och sedan diskuterat om den, liksom jag var skoltrött redan innan och att vi har gjort det sista veckan liksom varför?

Men imorgon är iaf sista dagen!..... ÄNTLIGEN!

Känner liksom lyckan inom mig, nu hinner jag äntligen PLUGGA! :) YAS

Jag skojade okej...Ska sova, sova, sova, kolla på serier och återigen sova på lovet

Något som jag faktiskt inte gjort på länge

Ska nog förbereda mig lite för imorgon har inte hunnit kolla någonting, vet knappt vad jag ska ha för strumpor...

 


Av Elin Petterssson - 16 december 2014 19:05

Hejsan på er människor!

Idag så har det vart en blandad dag, eller ja dagen var ju inte direkt blandad men med blandade känslor....

Om vi tar det lite sämre först så var vi på ett väldigt tråkigt studiebesök, lärde mig inget och lyssnade knappt för att jag var så koncentrerad på att inte "lukta". Ingen fattar vad jag menar men vi var i typ kaftvärmeverk och lite annat. 

Missade spanska avslutningen (med film och fika) och också idrotten.. Jag ba "jahap ska vi missa jullovet också eller?"

Men det hände också lite bättre saker idag, jag gjorde typ det bästa jag gjort i hela mitt liv. Jag mejlade nämligen rektorn och berättade om Clara Henry! Så förhoppningsvis kommer "the best day of my life" äga rum i mitt liv snart!

Grät dock en skvätt eller rättare sagt ett helt hav när jag insåg att Valferber har tagits bort från SVT play..Varför tar man bort ett sån fantastisk serie?!

Men nu ska jag fortsätta kolla på serier tills det är dags att sova! :)  (och en smiley körde vi på det)

 

Kan vi typ ta en tyst minut och bara kolla på den här bilden..?!


Skapa flashcards