elinpettersson

Alla inlägg under januari 2016

Av Elin Petterssson - 11 januari 2016 21:28

Nu så har ett helt dygn gått sedan jag skrev ett inlägg senast och vet ni vad...? Jag har faktiskt ingenting att skriva...
Inget nytt har hänt samma gamla vanliga vardag, kul va?
Men en lite sådär tråkig nyhet är att jag skriver från mobilen!
"Say what kan man verkligen göra det?!"
Teknikens under liksom (det är nu jag är tacksam över att jag bor i ett i-land)

Aja har ni haft en bra dag då? TELL ME CAUSE I WANT TO KNOW?!
(Ni som vet ni vet.. )

Ja jag sa ju att jag bloggade från mobilen
Ni får en liten fin bild på mig o N från Barca antar att de e H som tagit bilden men är inte heeelt säker...

Av Elin Petterssson - 10 januari 2016 17:52

Man kanske ska göra ett inlägg också när man ändå har designat om halva bloggen...!

Hahah nej men visst blev den fin? (det är nu ni ba ska skrika JA!) 

 

Satt och läste igenom lite gamla inlägg och skrev lite nya "beskrivningar" och märkte då hur mycket jag har ändrats..!

Inte bara sedan jag började blogga vilket var typ 2012 utan liksom bara under 2015 så har jag nästan gått från en person till en helt annat?! Vilket för mig känns väldigt positivt eftersom att jag gillar "nya jag" mer :)

Men asså helt ärligt så har jag ju helt andra intressen och gör helt andra saker på min fritid.. Jag har bytt musiksmak, favorit genre på serier, favorit youtuber, lite intressen och jag har också bytt lite hårfärg, personlighet osv..


But it´s still me, jag lovar!


Nu så skulle det också vara lite snyggt med en bild men ack.. Har typ inga bilder på min skoldator (som jag skriver ifrån just nu) liksom jag borde plugga eftersom  att vi snart har prov men jag känner inte riktigt för det och då blir det såhär..





Av Elin Petterssson - 6 januari 2016 22:04

Nu så har sista dagen av jullovet nått sitt slut och jag ska förhoppningsvis försöka sova lite nu för att inte somna i skolan.. Men jag har verkligen hamnat helt ur rutin så vi får se om jag ens kan sova..

Iaf min besöksstatistik ligger helt på botten vilket jag förstår eftersom att jag inte gör inlägg så ofta eller ja typ aldrig. Det är ju ändå inte därför jag gör detta, men ja sånt är ju lite kul ändå (om man säger motsatsen så ljuger man! jag lovar!)

Men skämt o sido ska nu försöka ladda batterierna inför vårterminen (jag tycker dock att det uttrycket låter jätte jobbigt) men min enda tanke är typ: när är det sportlov?

 

Tack för mig! Glöm inte bort att ta hand och er själva och varandra under terminen!

 

 

Alltså mitt slefiegame 2013 var fan strong 

Av Elin Petterssson - 1 januari 2016 20:38

Jahopp då var 2015 slut och det har redan gått en hel dag av 2016..! 


Jag kan helt ärligt säga att jag inte är så jätte taggad på nytt år.. Det finns en del saker som jag ser fram emot som jag vet kommer hända i år. Men det är också en del saker som jag tror kommer hända som jag inte alls ser fram emot, också en del dåliga tankar som jag vet kommer finnas i mitt huvud under året. Många av er kanske bara tänker att allt inte är perfekt, att man ska lyfta fram det som är bra i livet och att det bara är en dåligt dag eller så och bla bla bla..

Men det är inte alls riktigt det jag syftar på, detta är baserat på något som hände för länge sedan eller rättare sagt vad som inte hände..När jag var yngre så tog jag inte riktigt mina chanser och jag var inte riktigt mig själv. Istället för att göra vad JAG ville så gjorde den yngre verisionen av mig som ALLA ANDRA gjorde och brydde alldeles för mycket om vad alla tyckte och tänkte om mig... (för att göra detta lite tydligare kan jag också berätta att den "yngre verisionen" inte bara är 10- 13 åriga Elin utan nästan fram till där jag är idag)

Jag kände inte riktigt att jag dög och ville då vara som alla andra och jag ville också ha massa vänner, under den här tiden så var jag inte alls mig själv utan jag var istället en väldigt vilsen och ensam person.. 

Istället för att vara den jag själv är och göra det jag vill så valde helt enkelt att förösöka passa in och vara som alla andra och nu så sitter jag här och är så himla missnöjd över valen som jag gjorde då... På något sätt så vet jag ändå om att jag kan börja göra allt som jag vill och länge har velat göra men det känns på något sätt meningslöst..

Idag så har jag ändå kommit en bra bit påväg och börjar mer och mer bli mig själv, det är en lång väg kvar men jag har åtminstånde hamnat på rätt väg och känner mig inte riktigt lika vilsen längre!


Hade inte alls planerat att skriva ett såndat inlägg det blev väldigt spontat men såndat gillar jag 

Jag hoppas iaf att ni får ett bra år och jag hoppas också att jag själv ska göra någonting bra med mitt 2016!

NI får gärna kolla in min youtube kanal och annnt tjoffs som finns brukar uppdatera lite oftare där..

Ha det bäst flodhäst!

Ovido - Quiz & Flashcards