elinpettersson

Direktlänk till inlägg 1 januari 2016

Nytt år!

Av Elin Petterssson - 1 januari 2016 20:38

Jahopp då var 2015 slut och det har redan gått en hel dag av 2016..! 


Jag kan helt ärligt säga att jag inte är så jätte taggad på nytt år.. Det finns en del saker som jag ser fram emot som jag vet kommer hända i år. Men det är också en del saker som jag tror kommer hända som jag inte alls ser fram emot, också en del dåliga tankar som jag vet kommer finnas i mitt huvud under året. Många av er kanske bara tänker att allt inte är perfekt, att man ska lyfta fram det som är bra i livet och att det bara är en dåligt dag eller så och bla bla bla..

Men det är inte alls riktigt det jag syftar på, detta är baserat på något som hände för länge sedan eller rättare sagt vad som inte hände..När jag var yngre så tog jag inte riktigt mina chanser och jag var inte riktigt mig själv. Istället för att göra vad JAG ville så gjorde den yngre verisionen av mig som ALLA ANDRA gjorde och brydde alldeles för mycket om vad alla tyckte och tänkte om mig... (för att göra detta lite tydligare kan jag också berätta att den "yngre verisionen" inte bara är 10- 13 åriga Elin utan nästan fram till där jag är idag)

Jag kände inte riktigt att jag dög och ville då vara som alla andra och jag ville också ha massa vänner, under den här tiden så var jag inte alls mig själv utan jag var istället en väldigt vilsen och ensam person.. 

Istället för att vara den jag själv är och göra det jag vill så valde helt enkelt att förösöka passa in och vara som alla andra och nu så sitter jag här och är så himla missnöjd över valen som jag gjorde då... På något sätt så vet jag ändå om att jag kan börja göra allt som jag vill och länge har velat göra men det känns på något sätt meningslöst..

Idag så har jag ändå kommit en bra bit påväg och börjar mer och mer bli mig själv, det är en lång väg kvar men jag har åtminstånde hamnat på rätt väg och känner mig inte riktigt lika vilsen längre!


Hade inte alls planerat att skriva ett såndat inlägg det blev väldigt spontat men såndat gillar jag 

Jag hoppas iaf att ni får ett bra år och jag hoppas också att jag själv ska göra någonting bra med mitt 2016!

NI får gärna kolla in min youtube kanal och annnt tjoffs som finns brukar uppdatera lite oftare där..

Ha det bäst flodhäst!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Skapa flashcards