elinpettersson

Direktlänk till inlägg 2 januari 2017

Hej igen!

Av Elin Petterssson - 2 januari 2017 23:08

Så nu skriver jag ännu ett inlägg på kvällen/ natten....

Jag ser ett mönster... Gjorde det en del förr


Men iaf det har blivit ett nytt år?! Det är redan 2017 och för mig är det helt ofattbart... Känner mig väldigt gammal när jag inser att jag är mer än halvvägs till 30...Lite ångest där alltså

Nog om det, tycker att det är dags att ta upp mitt bloggande..

Har ju inte bloggat så mycket på senaste tiden vilket är tråkigt, vet inte vad ni tycker men för mig är det tråkigt att jag inte gör detta oftare. Grejen med det är att mitt liv inte är så intressant känner att det inte finns något att säga, ingeting händer i mitt liv. I alla fall inget som är värt att skriva om här, jag lever tyvärr inte i nån SKAM värld sååå... Men man vet aldrig jag kanske får någon slags bloggkick snart, om jag åker ut från Sverige så känner mig ganska taggad på att blogga faktiskt så vi får väll se.... 

 

Har ni några nyårslöften för iår? Eller några mål för 2017?

 

Jag brukar inte ha det, hade någon grej för några år sedan att inte ha några för tyckte att de var så jävla coolt men men..

Nu så har jag faktiskt nyårslöften eller mål för iår! Vill ni veta? Ni får veta även om ni inte vill...


1. Jag ska bli mer självsäker! Eller jag ska helt enkelt försöka sluta tänka så jävla mycket på vad andra tycker om mig och istället fokusera på vad jag tycker om mig själv. Tyvärr så är jag en sådan person som tänker väldigt mycket på andra och tänker ofta på vad jag ska ha på mig och hur jag ska bete mig för att alla mina vänner inte ska lämna mig. En av mina största rädslor är faktiskt att bli lämnad och att inte bli accepterad (finns en grund till detta så the scars are there..)

2. Jag ska sluta ha så mycket ångest över saker som kunde ha hänt om jag gjorde något annorlunda... Känner att det som har hänt det har hänt och det finns ingen andledning till att ha ångest över sådant som har hänt och som jag ändå inte kan ändra på.. Tyvärr så har jag främst under 2015 haft mycket sådan ångets men även en del under 2016...

3. Jag ska börja träna! Ett löfte som många har men jag känner att det är dags att jag börjar träna igen. Sommaren 2015 slutade jag i fotboll innan trämade jag 3-4 gånger i veckan men efter det så hade jag under ettan idrott 2 gånger i veckan och spelade även lite innebandy efter skolan med några lärare och elever. Men under tvåan så har vi inte idrott och jag har inte haft tid med träning eftersom jag har haft en del plugg och jag tyvärr så har jag även haft en lite sämre period under höstterminen, har inte varit så stabil mentalt.. För många så brukar träning hjälpa men tyvärr så är jag inte en dem och jag hittar istället tillbaka till mig själv med hjälp av musik, det är skönt att jag ändå vet hur jag ska hitta tillbaka men jag lärde mig det den hårda vägen....


Det var i alla fall mina nyårslöften eller mål så om ett år så är det dags för en utvärdering och vi får helt enkelt se hur det har gått! Jag kan ju säga att under förra året så har det vart rätt tufft främst under hösten av en del olika andledningar men något som jag är väldigt glad över är att jag har släppt den hårda pressen på mig själv i skolan! Under större delen av ettan så satte jag väldigt hög press på mig själv och mådde väldigt dåligt över det men släppte sedan pressen och helt ärligt mina betyg blev så mycket bättre! Det var så skönt nu under hösten då jag hade en del motivation över skolan och fakttiskt tyckte att det var kul utan all press på mig själv, så under den tuffa hösten så var det rätt skönt att göra skolarbetet eftersom att roten till det jobbiga inte hade så mycket med skolan att göra! 


Tänkte skriva ett litet kort snabbt inlägg men ack det blev lite längre än förväntat....

Jag hoppas nu i alla fall att ni får ett bra år och jag hoppas att efter det här året kan vi alla under nästa nyår fira in det nya året med en positiv känsla i ryggen! Lite som ännu ett nyårslöfte, varsågod


Ha ett fint år nu så får vi se när nästa inlägg kommer upp <333333

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Ovido - Quiz & Flashcards