elinpettersson

Direktlänk till inlägg 3 mars 2017

äntligen så var det dags

Av Elin Petterssson - 3 mars 2017 11:39

okej så det här inlägget kanske kommer från ingenstans och de kan verka lite konstigt.....men vill skriva/ prata om detta och det är lite för kort för att ta det i en youtube video, lite för långt för att ta det på twitter och lite FÖR konstigt för att ta det på instagram.

För ungefär tre/fyra år sedan började jag och min stora syster prata om att åka till USA själva hon och jag. Vi planerade först att åka sommaren 2015 vilket var efter att jag hade slutat nian så jag tänkte att det skulle vara superskönt att åka bort och tänkte att det kunde vara som en belöning för att jag hade överlevt mina år i den obligatoriska grundskolan. Det blev aldrig av att vi åkte eftersom att vi tyckte att vi inte hade tillräckligt med pengar. Året därpå kom förslget upp igen och vi fortsatte att prata om det (speciellt veckorna varje då min moster i USA kommer hem till Sverige). Sommaren 2016 alltså förra året åkte min syster själv till USA, vi planerade ju att åka tillsammans så jag var lite besviken på henne att hon åkte utan mig. Jag kunde inte åka pga resan till Italien under första delen av sommaren och kände att jag behövde sommarjobba vilket betydde att jag var tvungen att göra det andra perioden( sista/ andra delen av sommaren) och det var även under den tiden när jag jobbade som min syster åkte till USA. Som sagt var jag väldigt besviken på henne för att jag ville verkligen åka, jag hade längtat efter det i flera år och jag hade gärna velat att det skulle vara första gången för oss båda att åka själva till USA och även själva utan någon annan vuxen med som hade hand som biljetter, hotell osv. 

Men sammtidigt så vet jag att hon också hade längat och eftersom att hon hade tillräckligt med pengar och hon redan hade jobbat under sommaren så förtjänade hon väll ändå att åka. 


Meeen för att avsluta det här inlägget lite mer positivt. Sommaren 2017 alltså nu i sommar är det även dags för mig att åka till USA!! Fyra veckor ska alltså jag och min syster spendera i USA tillsammans med våran moster och kusin... jag har lite ångest eftersom att jag inte kommer ha tid att officiellt sommarjobba men känner typ att det är värt det efter så mycket längtan under så många år. Om ni inte redan visste det så är USA ett av mina favoritländer av olika anledningar (räkna inte in Trump och det politiska systemet som någon anledning). Så jag är väldigt glad över att det äntligen ska bli av och jag har redan plenerat allt jag vill göra eftersom att jag har gått runt i Sverige under år av väntan och eftersom att det är ett av mina favoritländer kan ni ju inte blir förvånade. De som känner mig vet jag iaf inte alls är förvånade, de skulle istället bli förvånade om jag inte hade planerat någonting inför resan....


En annan grej som har tänkt på inför resan är att jag är lite besviken på mig själv. Jag har ju väntat i flera år på detta, jag har drömt om detta så länge och jag har även googlat och planerat massa saker som jag vill se och göra så jag trodde att jag skulle vara jättetaggad inför resan men jag vet inte om jag verkligen är det.... Självklart är jag så glad över att jag äntligen ska få åka och jag kan knappt vänta men jag trodde att jag skulle vara ännu mer exalterad än vad jag egentligen är. Jag förstår det knappt själv...Men jag hoppas att det är så att resan är rätt långt fram i tiden och det känns på riktigt lite overkligt som om jag drömmer eftersom att jag har drömt om det i så många år nu och det känns som om någon har lurat mig eller som om det faktiskt inte är påriktigt....men jag hoppas att jag inom några veckor/månader blir mer taggad inför resan för jag vill påriktigt tagga sönder inför detta!


Men iaf nu jävlar ska jag äntligen få åka tillbaka till USA!!! :))

       

Representerade verkligen mitt gamla fotbollslag när jag va i USA senast...



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Skapa flashcards