elinpettersson

Alla inlägg under april 2017

Av Elin Petterssson - 29 april 2017 12:32

Det var ett tag sedan jag skrev vad som faktiskt händer i mitt liv annat än att jag ska till USA osv. 

Kan ju också säga att det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg men det beror på lite olika saker.

Just nu så är jag i fasen i skolan då allting kommer på en och samma gång. Det är väldigt många slutuppgifter och kursprov som närmar sig. Så jag borde egentligen plugga just nu men samtidigt så vill jag också ha lite ledigt eftersom att jag ändå har pluggat större delen av den har veckan. Vi kan helt enkelt sammanfatta detta med att jag har väldigt mycket i huvudet just nu och jag har väldigt mycket att göra så tiden räcker inte riktigt till.... Ibland önskar jag att dygnen hade några fler timmar men så är det tyvärr inte.

Tiden flyger verkligen bara fram just nu och trodde helt ärligt att det var typ mars men snart är de ju maj. 

Fick även typ lön den här månaden och fattade inte riktigt vad det kom ifrån...? Fick då för mig att det var SEPTEMBER just nu och tänkte att det var typ försenad lön från sommarjobbet. Fattar verkligen inte nu i efterhand hur jag kunde tänka mig att det var september men jag skyller på att skolan och allt plugg har rört om lite i hjärnan. 


Just nu så längtar jag bara till sommarlov då man faktiskt kan få vila ut utan att slippa tänka på skolan.. Det är så mycket som jag vill göra just nu som t.ex övningsköra, träna osv men jag får inte tiden att räcka och motivationen för det sjunker också när jag tänker på hur mycket jag egentligen borde plugga...

Men för att avsluta det här lite bättre så kan jag ju berätta att vi hade ett prov om nationalekonomi i samhällskursen och innan provet så kände jag mig inte så säker och önskade att jag hade ägnat någon timme extra till att plugga. Sedan när jag fick provet och läste igenom frågorna sjönk mitt självförtroende en gnutta till för att jag insåg att det inte skulle gå så bra. Tillslut efter några tårar innombords och lite tänkade så tror jag faktiskt att det gick väldigt bra och på något sätt fick jag typ med ALLTING. Så det var ju kul att någonting lite mer positivt hände den här veckan!

 

Av Elin Petterssson - 13 april 2017 14:00

Tidigare i år (har insett att i år är två ord vilket jag tycker är rätt ologiskt men så är det) så skrev jag ett inlägg där jag berättade att jag hade bokat biljetter till USA och att jag ska åka nu i sommar (2017). Jag skrev även att jag inte var så taggad som jag hade hoppats på att jag skulle vara men att jag trodde att det var pågrund av att resan var så långt fram i tiden och att jag hoppades på att jag skulle bli mer taggad sen. Just nu så är det bara aril och det är ungefär exakt 88 dagar kvar och sedan åker jag! Helt ärligt så kan jag säga nu att jag är mer taggad för resan än vad jag någonsin har varit för något annat i mitt liv. Allt jag vill göra just nu är bara att åka iväg, få fyra lediga veckor bort från Sverige och allting som finns här och det som jag längtar mest till: att få känna sig hemma i ett annat land. 


Har på senaste tiden tänkt lite på en citat som jag såg på tumblr där det stod typ att när man inte längre längar hem, då vet man att man är hemma. Jag har vart i många länder och städer under de senaste åren och det säger jag inte för att skryta, men jag kan säga att varje gång så har jag någon gång under resan längtat hem. Någon gång under resan (ofta på flyget/ tåget hem) så har jag så gräna velat åka hem, ta en varm dusch, sätta mig i min säng och kolla på serier. Bortsätt då från den gången då jag var i USA så hade jag ingen hemlängtan, jag vill bara vara kvar, jag ville stanna tiden och jag ville verkligen inte åka hem till Sverige. Jag ser Sverige som mitt hem och jag ser mitt hus och mitt rum och mitt hem. Det är här jag är född och uppväxt och det är här jag har lärt mig allt jag kan och lite till. Men jag tror att man kan ha fler ställen man kallar hem och jag tror att USA är ett annat hem för mig och även kanske det som jag i framtiden faktiskt kallar hem och dit jag faktiskt längar efter en semeter i t.ex Spanien. 


Efter detta väldigt konstig inlägg så vill jag säga att jag är väligt taggad över att äntligen få åka till USA och tiden får väldigt gärna gå lite snabbare så att jag någon gång kommer dit. Kan ju säga nu att jag redan tycker att tiden går väldigt fort men ibland under t.ex spanskalektionerna eller under svensklektionerna så går det fruktansvärt långsamt ibland.....


Jag hoppas iaf att ni tar hand om er själva och varandra och så får vi se när nästa inlägg dyker upp här!     

Skapa flashcards