elinpettersson

Direktlänk till inlägg 13 april 2017

lite mer om USA nu

Av Elin Petterssson - 13 april 2017 14:00

Tidigare i år (har insett att i år är två ord vilket jag tycker är rätt ologiskt men så är det) så skrev jag ett inlägg där jag berättade att jag hade bokat biljetter till USA och att jag ska åka nu i sommar (2017). Jag skrev även att jag inte var så taggad som jag hade hoppats på att jag skulle vara men att jag trodde att det var pågrund av att resan var så långt fram i tiden och att jag hoppades på att jag skulle bli mer taggad sen. Just nu så är det bara aril och det är ungefär exakt 88 dagar kvar och sedan åker jag! Helt ärligt så kan jag säga nu att jag är mer taggad för resan än vad jag någonsin har varit för något annat i mitt liv. Allt jag vill göra just nu är bara att åka iväg, få fyra lediga veckor bort från Sverige och allting som finns här och det som jag längtar mest till: att få känna sig hemma i ett annat land. 


Har på senaste tiden tänkt lite på en citat som jag såg på tumblr där det stod typ att när man inte längre längar hem, då vet man att man är hemma. Jag har vart i många länder och städer under de senaste åren och det säger jag inte för att skryta, men jag kan säga att varje gång så har jag någon gång under resan längtat hem. Någon gång under resan (ofta på flyget/ tåget hem) så har jag så gräna velat åka hem, ta en varm dusch, sätta mig i min säng och kolla på serier. Bortsätt då från den gången då jag var i USA så hade jag ingen hemlängtan, jag vill bara vara kvar, jag ville stanna tiden och jag ville verkligen inte åka hem till Sverige. Jag ser Sverige som mitt hem och jag ser mitt hus och mitt rum och mitt hem. Det är här jag är född och uppväxt och det är här jag har lärt mig allt jag kan och lite till. Men jag tror att man kan ha fler ställen man kallar hem och jag tror att USA är ett annat hem för mig och även kanske det som jag i framtiden faktiskt kallar hem och dit jag faktiskt längar efter en semeter i t.ex Spanien. 


Efter detta väldigt konstig inlägg så vill jag säga att jag är väligt taggad över att äntligen få åka till USA och tiden får väldigt gärna gå lite snabbare så att jag någon gång kommer dit. Kan ju säga nu att jag redan tycker att tiden går väldigt fort men ibland under t.ex spanskalektionerna eller under svensklektionerna så går det fruktansvärt långsamt ibland.....


Jag hoppas iaf att ni tar hand om er själva och varandra och så får vi se när nästa inlägg dyker upp här!     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Ovido - Quiz & Flashcards