elinpettersson

Direktlänk till inlägg 29 april 2017

på gång just nu

Av Elin Petterssson - 29 april 2017 12:32

Det var ett tag sedan jag skrev vad som faktiskt händer i mitt liv annat än att jag ska till USA osv. 

Kan ju också säga att det var ett tag sedan jag skrev ett inlägg men det beror på lite olika saker.

Just nu så är jag i fasen i skolan då allting kommer på en och samma gång. Det är väldigt många slutuppgifter och kursprov som närmar sig. Så jag borde egentligen plugga just nu men samtidigt så vill jag också ha lite ledigt eftersom att jag ändå har pluggat större delen av den har veckan. Vi kan helt enkelt sammanfatta detta med att jag har väldigt mycket i huvudet just nu och jag har väldigt mycket att göra så tiden räcker inte riktigt till.... Ibland önskar jag att dygnen hade några fler timmar men så är det tyvärr inte.

Tiden flyger verkligen bara fram just nu och trodde helt ärligt att det var typ mars men snart är de ju maj. 

Fick även typ lön den här månaden och fattade inte riktigt vad det kom ifrån...? Fick då för mig att det var SEPTEMBER just nu och tänkte att det var typ försenad lön från sommarjobbet. Fattar verkligen inte nu i efterhand hur jag kunde tänka mig att det var september men jag skyller på att skolan och allt plugg har rört om lite i hjärnan. 


Just nu så längtar jag bara till sommarlov då man faktiskt kan få vila ut utan att slippa tänka på skolan.. Det är så mycket som jag vill göra just nu som t.ex övningsköra, träna osv men jag får inte tiden att räcka och motivationen för det sjunker också när jag tänker på hur mycket jag egentligen borde plugga...

Men för att avsluta det här lite bättre så kan jag ju berätta att vi hade ett prov om nationalekonomi i samhällskursen och innan provet så kände jag mig inte så säker och önskade att jag hade ägnat någon timme extra till att plugga. Sedan när jag fick provet och läste igenom frågorna sjönk mitt självförtroende en gnutta till för att jag insåg att det inte skulle gå så bra. Tillslut efter några tårar innombords och lite tänkade så tror jag faktiskt att det gick väldigt bra och på något sätt fick jag typ med ALLTING. Så det var ju kul att någonting lite mer positivt hände den här veckan!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Ovido - Quiz & Flashcards