elinpettersson

Alla inlägg under maj 2017

Av Elin Petterssson - 21 maj 2017 21:09

Nu har jag för antagligen sista gången varit med på ett utbyte/ utbytes projekt

Rätt kul var det ändå när man tänker efter men jag kan säga att under veckas gång och tiden när precis innan när allting ska planeras är riktigt stressiga. Men nu är det över och äntligen kan jag lägga mitt fulla fokus på de sista skoluppgifterna.

Känns väldigt bra att det snart är skolavslutning, börjar verkligen tröttna på skolan.....


Sammtidigt är det lite jobbigt att jag ska börja trean nästa år eftersom att de då är sista året på gymnasiet och det är även då jag ska skriva gymnasiearbete..?? Och det blir ju inte bättre när min lärare säger att det är en del som inte klarar gymnasiearbetet eftersom att de har höjt ribbban för att få godkänt. Jo men tack nu känns det mycket bättre :))))


Så det enda som keps me going just nu är tanken på att jag snart ska få sommarlov och även att jag har en hel del rätt roliga saker redan inplanerade. En till sak blev spikad idag när jag köpte biljett till en konsert... Jag ska alltså gå på Why Dont We´s konsert i USA....min dröm har påriktigt vart att få gå på en konsert i USA och jag har även drömt om att få gå på en "tidig" konsert om ni förstår vad jag menar... antar att många inte förstår men alltså en konsert som är tidigt i gruppens/artistens kärriär. Den tiden då de fortfarande sjunger massa convers och deras första och då enda låtar. Detta händer inte så ofta i Sverige eftersom att artister från USA åker på ture i USA och sedan typ till Europa men inte Sverige och sen kanske några andra turneer och sen till Sverige och då har de redan släppt typ två tre album och då är det så klart bara låtar från det senaste albumet och kanske någon gammal goding typ. Så därför är jag lite extra pepp på den här konserten eftersom att Why Dont We bara eller bara och bara men de har bara släppt två stycken EPs!!

 

Av Elin Petterssson - 6 maj 2017 18:04

Såå vet inte riktigt vad jag hade tänkt att jag skulle skriva i det här inlägget men vi får se...

Har på riktigt bara typ pluggat o kollat på serier de senaste dagarna, känns lite lame men det är en kombiantion av att jag borde plugga och därför verkligen försöker men det är lite svårt att komma igång eftersom att jag istället fastnar för serier. Sedan när jag väl har börjat plugga så flyter det på fram tills jag fastnar och inte kommer någon vart då börjar jag istället kolla på serier igen och sedan 10 avsnitt senare har jag inte kommit så långt alls på plugg delen. Helt enkelt så får jag ine så mycket plugg gjort men samtidigt så känns det inte som om jag gör så mycket annat bara för att jag prokastinerar allt plugg. Om det är någon talag som jag faktiskt har så är det att börja plugga, det går bra när jag väl börjar men det tar en väldig tid att få fram dokumentet på dator eller faktiskt öppna den där boken. Tyvärr så måste det ju göras så det är väll bara att sätta igång o plugga efter det här.

Men om vi ska prata lite mer om serier nu då, jag började kolla Riverdale för någon helg sedan och jag hann kolla på alla tio avsnitten som fanns ute då bara under den helgen. Jag blev enkelt obsessed med den seriern och som ni vid det här laget säkert vet så älskar jag att kolla på serier. (Jag hann faktiskt även plugga rätt mycket också den helgen så jag ångrar inte alls att jag såg alla de tio avnitten!). Iaf så för er som inte har sett serier så handlar det basically om ett mord på Jason Blossom och själva grejen är typ att man ska lista ut vem mördaren är. I det senaste avsnitten så fick man faktiskt reda på vem det var som mödade honom och jag kan ju stolt säga att jag visste vem det var! Tror aldrig att jag har varit så stolt över mig själv i hela mitt liv....Tips: kolla på seriern, Riverdale! Finns på Netflix haha


Tror att det blir allt för den här gången, men jag måste bara ge en lite shoutout till två av mina favorit artister. De släppte en cover tillsammans igår och jag tycker att den är sjukt bra så jag tycker att ni borde lyssna på den! 

Jag ger er här med, Alex Aiono och Sabrina Carpenter i en duett

Skapa flashcards