elinpettersson

Alla inlägg under juni 2017

Av Elin Petterssson - 20 juni 2017 22:10

Sommarlovet har nu börjat för mig påriktigt nu.

De första dagarna så var det rätt lungt och jag gjorde inte så jättemycket.... Just nu så är min moster som bor i USA här i Sverige så varje dag så har det alltid vart någonting. Är det inte vandring i skogen så är vi på maxi och handlar, ungefär så men blandat med kaos och lite fika mellan det. Kan verkligen rekommendera att ta med släkten och gå ut på en vandring! Vi har gjort det med släkten på mammas sida några gånger och nu har det blivit en tradition som jag hoppas kommer finnas kvar länge, vi kom fram till att vårt mål är att vandra på kebnekaise tillslut...Det roligaste var ju när vi stod och grillade marshmallows och en äldre dam kom fram och frågade om vi var ett fritids?? Sådant får man vara med om när man är på vandring!

Såklart så tog min stora syster min systemkamera och hon tog extremt många bilder så nu är det jag som får sitta här och föra över alla bilderna.... inte så kul men det blev ju några fina bilder iaf

   


Av Elin Petterssson - 8 juni 2017 16:59

Hejsan på er!
Nu så har jag klarat av ännu ett år i skolan... Nästa år är typ mitt just nu planerade sista år, kommer antagligen plugga vidare men först ärdet dags för mig att ta studenten nästa år och sen får vi se vad som händer. Är iaf väldigt glad över att det äntligen är lov nu för jag har på senaste tiden känt mig väldigt nere, jag tror att jag har en ganska bra förklaring på det. Tänker dock inte ta upp det här eftersom att det då blir en väldigt lång förklaring så tyvärr....


Om vi nu ska prata om det uppenbara så har jag bytt header, är inte lika nöjd med denna men eftersom att jag har bytt namn på diverse sociala medier så behövde jag byta ut den gamla. Det är sådant som händer klockan två på natten när man inte kan sova! 


Något annat som vi kan prata om som hände mig för ett tag sen är att jag träffade Alex Aiono! Har följt honom väldigt länge och har verkligen väntat på att han ska komma till Sverige, efter väligt många om och men så fick jag tillslut träffa honom. Kan inte säga att jag är helt nöjd dock eftersom att det jag längtade efter mest var att höra hans låt Question live men den bestämde han sig för att sjunga på torsdagen och på lördagen men inte på fredagen då jag såg honom. Det var ändå en super bra dag och jag grät även en skvätt innan jag fick träffa honom så helt fel var det ju inte. Så missförstå mig inte, jag känner mig väldigt blessed över att få träffa honom men jag kanske hade lite för höga förväntningar. Jag förväntade mig en "konsert" men han spelade två låtar och då förstår jag att han körde One Dance och den senaste låten som han släppte men still allt jag ville höra var Question.


Men inget mer om det nu....

Jag hoppas att ni som har gått i skolan i år snart också får lite lov för det tycker jag att vi alla är värda. Hade en bra sommar nu och så får vi se om jag bloggar något den här sommaren!

   


Skapa flashcards