elinpettersson

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2017

Hemma igen

Av Elin Petterssson - 7 augusti 2017 18:57

Igår så var det dags för mig att packa ihop mina saker och åka tillbaka till Sverige..Det var verkligen jättejobbigt att sätta sig i bilen, åka till flyplatsen och sedan ta flyget tillbaka Sverige. Landade imorse ungefär vid 7, hade inte sovit sedan 8 amerikansk tid vilket betyder att jag hade vart vaken i 17 timmar. Kunde inte sova på planet, hade ont i huvudet, ont i halsen och allt jag ville göra var att vända planet och åka tillbaka...

Trodde verkligen inte att fyra veckor kunde gå så snabbt som de gjorde. Känns som om vi inte hann med någonting men när man tänker tillbaka så gjorde vi jättemycket samtidigt som det finns saker som vi inte hann med? 


Hur som helst så förstår ni nog efter det här att jag inte är så värst överlycklig över att vara i Sverige, inget emot Sverige så kul att få träffa alla vänner och släktingar här men jag hade så sjukt roligt i USA. Varje dag så var det någonting som hände, varje dag så fick jag uppleva någonting nytt och varje dag innehöll så sjukt mycket skratt. När jag satt på planet hem och kollade ut på solnedgången som förvandlades till en soluppgång så var det så många tankar som gick igenom mitt huvud och jag grät även en skvätt eftersom att jag lämnade något så fantastiskt bakom mig och kom hem till en plats där jag har en del ångets över olika saker. 


Tror inte att det kan bli mer chessy än såhär så det får bli någon form av avslut nu. Jag är väldigt glad och tacksam över att jag har haft möjlighet att göra en sådan resa! Så nu får jag ta nya tag, samla ihop mer pengar och sedan dra tillbaka om några år ;)

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Ovido - Quiz & Flashcards