elinpettersson

Direktlänk till inlägg 29 december 2017

2017

Av Elin Petterssson - 29 december 2017 21:58

Året börjar röra sig mot sitt slut och snart är det dags att börja skriva 2018 istället, lite tråkigt är det att lämna 2017 eftersom att det ändå var ett rätt okej år men samtidigt var det inte så bra heller... meen det är inte riktigt dags för mig att säga hejdå till 2017. Under några år har jag gjort någon form av årsresume där jag la upp massa bilder i ett inlägg som jag hade lagt upp under årets gång, i år tänkte jag NÄSTAN ta tillbaka den traditionen eftersom att det blir ett rätt kort inlägg om jag bara ska lägga upp alla bilder jag lagt ut i år. I bildform och i bloggvärlden har mitt år tyvärr vart ganska kort, jag har lagt upp några bilder men det mesta är typ från USA.. men det är ju även det mest intressanta som har hänt i år ändå så

Jag tänkte ändå skriva lite om några höjdpunkter eller några saker som jag har gjort i år för att själv se vad jag har gjort men också om ni är intresserade typ

Året började med att jag vaknade upp och att jag sedan tog en lång cykeltur hem eftersom att jag inte fira nyår hemma hos mig, men efter några timmar var jag hemma och insåg även att jag hade fått mens så Gott nytt år på det!


Lite senare under året var jag med på ett projekt som heter Erasmus+ eller bara erasmus som vi kallade det för. Försök säga det och få personen att förstå att du inte pratar om någon rasmus..det är svårt okej!

Jag var iaf i Tyskland och bodde hos en familj som jag faktiskt saknar något, jag har fått en hel del erfarenhet av värdfamiljer osv under mina år på gymnasiet och den här familjen kan vara en av de bästa familjerna man kan bo hos. När vi skiljdes åt ville de att jag skulle komma tillbaka och då var jag även välkommen att bo hos dem, jag började nästan inte gråta om vi säger så..

   


Något annat som hände sedan i maj var att RUM eller MusikRUM som det också heter ägde rum (RUM??) Detta är en form av musikfestival här där jag bor vilket betyder att jag spenderar nästan 6-12 timmar varje dag under en helg (fre-sön) i stan och runt konserthuset. I år blev det några fler timmar också på grund av att de visade ESC och tyvärr så var jag tvungen att hoppa in på ett pass och passa det när de som egentligen skulle jobba höll på med annat? Men det gjorde mig egentligen inte så mycket eftersom att jag ändå hade en rolig kväll men var väldigt trött dagen efter däremot..

RUM är iaf en väldigt rolig helg och något som jag brukar se fram emot just för att det innebär musik, jag får gratis mat och jag får även umgås med människor som jag gillar. 

 

Av någon anledning var även detta min standard pose ett tag under 2017... kul att det ändå fanns människor som ville hålla i mitt ben under ett foto

Något som hände direkt efter den här helgen var att erasmus människorna kom till Sverige, tyvärr var det inte min tysk som kom hit vilket gjorde att jag fick vara värd till någon annan, en estländare den här gången. Den här veckan var också en riktigt jobbig vecka och jag tror att det har någon bladning av att jag hade haft en stressig men rolig helg med RUM och sedan kom jag tillbaka till skolan där vi dels hade mycket nationella och matte var på schemat för den veckan. Jag hade även en lite dip och självförtroende var inte alls på topp inför den här veckan. Så detta var en allmänt dålig vecka där jag mådde dåligt och antagligen inte var så trevlig mot de flesta.. tyvärr har jag mina dagar eller veckor ibland och detta var just en sådan vecka. 

Jag insåg även det här året att jag är den enda i familjen som inte gillar att klä upp mig i klänning och klackar. I min familj är majoriteten tjejer dvs 4 av 5 av oss är tjejer aka min mamma och mina systrar, bland alla dessa tjejer har jag märkt att jag är den av oss som verkligen skiljer mig mest från det sterotypskt sett "tjejiga". Så när det var dags för oss att fira mamma och pappas bröllopsdag (vi gör inte det varje år men de hade vart gifta i 20 år så pappa bestämmde att vi skulle äta finmiddag) Jag var inte riktigt med i svängarna och tänkte "okej vi ska ut och äta på resaurang, jag tar på mig jenas och en lite finare tröja", går upp för trappen och inser att resten av familjen ska ha på sig kostym, fin klänning, klackar osv. Frågar självklart varför och fick då reda på varför vi skulle äta på restaurang, snabb som jag är insåg jag därför att jeans inte riktigt passade så bytte därför om och resultatet blev mer såhär

     

Kostymbyxor och converse blev uppklätt för min del, och till alla som undrar är jag längre än båda mina systrar men de har som sagt klackar vilket gör att vi alla ser ungefär lika långa ut 

Det som hände sedan var att för första gången såg Alex Aiono. Detta bloggade jag även lite mer om men för er som inte vet såg jag honom på tubecon där han uppträdde lite och sedan hade någon form av m&g.   

Sedan var det äntligen sommmar och sommarlov, som alltid på agendan då är min moster som kommer till Sverige. Eftersom att hon bor i USA får jag bara träffa henne ca 1 gång om året därför blir det några intensiva dagar där vi konstant försöker hitta på olika saker. Vandring är något som är obligatoriskt men även en tur till mataffären, midsommarfirande och en hel del fika. För att inte blir för långrandig tänkte jag bara ladda upp några bilder från de dagarna

 

       

För att detta inlägg inte ska bli alldeles för långt tänkte jag nu avsluta här och göra en del två där jag skriver om det sista månaderna under det här året

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Ovido - Quiz & Flashcards