elinpettersson

Direktlänk till inlägg 29 december 2017

2017 del 2

Av Elin Petterssson - 29 december 2017 23:12

Näst på tur var Göteborg dit jag åkte med ett gäng för en musikfestival. Vi gjorde storsucce och jag tror att vi även gjorde oss själva förvånade eftersom att det gick väldigt bra oss. Annars gick "veckan" ut på några dagar av musik, liseberg och en del studer där vi bara umgicks

   

Sedan var det dags för mig att göra min hittills bästa resa, destinationen var USA och planen var att uppleva så mycket som möjligt men också att försöka äta så alla hamburgeställen jag kunde få tag på. Resultatet var lovande jag upplevde väldigt mycket och fick ihop 4 hamburgekedjor och fick även ihop 3 donuts ställen. Inte för att göra någon form av marknadsföring kan jag säga att chick- fli- a gjorde mig väldigt besiken, wendys och five guys gjorde mig däremot inte besviken och jag fick en chock när jag insåg att feddys var det bästa hamburgestället och man hittar de godaste donutsen på The Amish market. (men då måste man äta dem direkt/ samma dag annars blir man besviken) 

Dessa fyra veckor då jag var borta fick jag se en hel del, jag fick träffa en del nya människor, jag fick uppleva saker som jag länge har drömt om men jag fick även skratta något enormt så många gånger. Ni kan säkert tänka er att efter fyra veckor i detta land var jag inte helt nöjd med att stå på svensk mark igen, men allting har ett slut så nu kan jag bara se på alla bilder och drömma mig tillbaka

                   

                 

Bara typ den godaste pizzan i världen, om ni åker till USA åk till MODs pizza isf för där hittar ni den här pizzan. Och ja jag har på annans på min pizza men som tur är får man ha på typ vad som helst så..

       

De två sista bilderna är inte av bästa kvalite som ni ser men det är ett real life moment där en person sa till mig att jag var fin och att det säkert blev bra bilder typ. Älskar att man i USA inte alls ska vara rädd över att prata med främlingar och människorna här lever verkligen inte i en bubbla som vi gör i Sverige. 

     

Är ni förvånade över att jag var på konsert? Ni borde iaf inte vara förvånade och om ni känner mig så var ni antagligen inte det. Detta kan vara en av de bästa konserterna som jag har vart på, först och främst eftersom att jag gick helt själv vilket var lite spännande och sedan var självklart bandet helt fantastiska live men jag älskar verkligen konserter då jag kan släppa allt och bara skrika ur mig alla låttexter. Konserten får helt klart 5 av 5 tummar upp!

Detta får även avsluta min resa även om konserten var något av det första som hände men ändå

Näst på tur under år är mitt hår som åkte av efter resan, detta låter rätt sjukt men jag hade tänkt under en längre tid att jag skulle klippa håret och bestämde mig tillslut för att göra det efter resan. Jag var väldigt nöjd med det ett längre tag och är fortfarande det men jag saknar verkligen mitt långa hår och just nu håller jag på att spara ut det igen för att sedan även behålla det ett tag :))

     

Sedan vet jag inte om det hände så mycket mer på ett tag. Jag började skolan och kom tillbaka till rutiner, blev stressad för att jag går sista året och försökte allmänt bara få mitt liv att gå ihop. Något som ändå hände var att jag var på konsert, en R5 konsert för att vara exakt men har inte riktigt någon fantastisk bild på det och ni vet nog ungefär hur det brukar se ut. Jag sov även på en luftmaddrass i en danssal men ungefär samma människor som var med till Gbg, det var kul. Tyvärr blev jag lite halvt ledare eller den som skulle ha koll på allt men det gick ju bra ändå. Känns konstigt att vara en av de äldre i det gänget eftersom att jag länge har vart en av de yngre.. 

Sedan fyllde jag även hela 18 år och det firades några gånger, först på min födelsedag, sedan med några från klassen men också med mina oldies eller the og squad eller vad man nu vill kalla det

     

Något av det sista jag tänkte skriva om var Cypern dit jag åkte med familjen, eller ja nästan hela familjen. Jag spenderade alltså mitt höstlov där och är inte speciellt missnöjd över att jag missade alla former av helloween fester hemma i Sverige eftersom att jag hade det rätt så bra.

                 

Jag tänkte nästan avsluta med att även dela med mig av mina 9 mest likade bilder från min instagram (följ mig @eelinpetterssn) 

 

Lite kul att nämna är ju att på 6 av dessa bilder är jag utomlands varav 5 av dem är från USA och en från Tyskland!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Ovido - Quiz & Flashcards