elinpettersson

Direktlänk till inlägg 30 december 2017

Tack

Av Elin Petterssson - 30 december 2017 00:32

Jag tänkte avsluta denna årssumering med lite mer text här då. 

2017 har som sagt ändå vart ett rätt okej år för min del eftersom att den verkligen har haft några guldklimpar som jag verkligen uppskattar. Även om jag ofta pratar om USA och jag tror att många antagligen är lite trötta över att jag pratar om det så ofta kan jag tyvärr inte hjälpa det. USA är ett land som jag verkligen gillar eftersom att jag först och främst har väldigt många bra minnen där men även för att jag har en del vänner där som jag vill träffa mer än något annat, sist men inte minst också för att jag har intalat mig själv att jag skulle må så mycket bättre där och att det är ett land där jag passar in mycket bättre. Det kan även vara så att mågna av mina favorit band och artister är därifrån och det är inte ofta de tar sig ändå hit till Europa och verkligen inte ofta som de tar sig hit till Sverige.


Annars var min resa till USA och väldigt lärorik, jag fick se mycket och jag fick även en förståelse till varför det är som det är där. Innan jag åkte dit kunde jag inte se någon anledning till varför människor valde att rösta på Trump men efter att ha vart där kan jag faktiskt förstå varför så många valde att göra det. Jag säger inte att jag direkt håller med eller att jag skulle göra samma sak, men jag förstår dessa människor betydligt bättre efter ett verkligt perspektiv. Men min resa sammanfattas som väldigt positiv och jag kan säga att jag verkligen skulle vilja återuppleva allting ännu en gång, inte för att göra om och ändra på något men bara för att jag aldig var vart så glad konstant under fyra veckors tid.


Tänkte inte direkt gå in på så mycket mer som hände det här året men jag skulle gärna vilja tacka några människor.

Inte för att de kanske läser det här (de flesta gör inte de eftersom att de inte kan svenska men ändå lol) men jag vill tacka dem ändå. Självklart tack till människorna som jag har delat många stunder tillsammans med ända sedan 2005 och framåt. Men jag vill även rikta ett tack till några speciella personer som jag lärde känna för två- tre år sedan. Tyvärr har jag typ aldrig träffat de flesta av dem men de har en förmåga att få mig att le även om de bor på andra sidan jorden så tack för att ni har stått ut med mig den här tiden och tack för att ni ibland stannar uppe sent på natten för att kunna diskutera viktiga saker men även så att vi bara allmänt kan prata. Med detta vill jag säga att tidzoner och jag inte riktigt är så nära vänner eftersom att det innebär sena kvällar men så kan det gå. 

Tack för det här året!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Skapa flashcards