elinpettersson

Direktlänk till inlägg 21 januari 2018

äntligen

Av Elin Petterssson - 21 januari 2018 16:57

Om ni har läst mitt förra väldigt långa inlägg fick ni läsa om min dåliga start på året..Kan med gälje skriva att min otur äntligen har vänt!

Allting vändes typ på en kväll och jag satt bokstavligen och grät för ÄNTLIGEN gick något min väg. Men om vi börjar från början då:

För nästan ett och ett halvt år sedan gick en nära vän till mig på en konsert med ett band som heter walk the moon, ni tänker nu antagligen att ni inte vet vad de är för band men jag är ganska säker på att iaf nästan alla har hört minst en av deras låtar. Det är nämligen detta band som har låter shut up and dance vilket inte ens är deras bästa låt men ändå. 

Iaf min vän skulle på deras konsert och detta gjorde mig lite intressad över deras andra låtar, jag blev helt ärligt obsessed. Tyvärr bor inte den här vännen i Sverige så om jag ville gå på deras konsert skulle jag bli tvugen att åka till Argentina, men jag kollade iaf upp om de skulle komma till Sverige men nej. De var nära på att komma hit med turnen blev inställd pågrund av sjukdom typ. Sedan har det gått en tid och bandet har inte gjort så mycket, de splittrades och träffade inte varandra på ett tag och jag kände typ att detta var någon 1D grej att de aldrig skulle återförenas. Tror även att de la ner (helt ärligt har jag inte så bra koll på detta men men...) nu för ett tag sedan återförenades de iaf och de släppte ett sjukt bra album bara för några månader sedan. Självklart är det även ute på turne men tyvärr skulle de inte komma till Sverige, däremot några andra Europeiska länder. 

På min geografi lektion för några dagar sedan kom jag och min lärare in på ämnet konserter och jag berättade dels att jag alltid blev väldigt besviken när band/artister gör en Europa turne men inte kommer till Sverige och nämde dels walk the moon och sa att jag väldigt gärna ville se dem live. Bara någon dag efter detta när jag av någon anledning scrollar igenom facebook kommer det fram en lite reklam grej eller "rekommenderad för mig" grej som sa att walk the moon skulle spela på fryshuset...Nej tänkte jag??Vad är detta??Är det gammalt? Försöker någon lura? 

Kollade ändå upp detta och gick in på deras hemsida osv, det visade sig alltså att de nu i efterhand hade lagt in en spelning i Sverige. I denna sekund började jag nästan gråta och tänkte att jag skulle åka även om ingen ville åka med mig, jag snapade även några som har följt med mig tidigare och några som jag skulle kunna tänka mig att ta med på konsert hahah. Fick några svar då de undrade vilka de var och de sa att de skulle kolla upp dem eller lyssna på dem och sedan skulle de bestämma sig. Men en av de frågade även vidare och sa att hon hade fått biljetter till keyyos föreställning och hon hade tydligen en biljett till mig om jag ville ha den!! Självklart ville jag följa med på det eftersom att keyyos humor kan vara bland det bästa i hela världen. Nu grät jag faktiskt på riktigt, av lycka denna gång. Det blev helt ärligt för mycket för en kväll och även om jag är en person som väldigt ofta gråter så är denna känslan något av det bästa jag vet. Alltså när man gråter av skratt eller gråter av lycka, kan ni komma på en bättre känsla?? 


Så nu tänkte jag njuta en stund av denna lycka och hoppas på att min tur håller sig ett tag för jag är fortfarande rätt ärrad över min riktiga oturs vecka..Om ni undrar över provet som jag skrev den veckan gick det helt okej ändå, den andra frågan på provet räddade allt men då hade även en del av stressen lagt sig och jag kunde prestera på en nästan normal nivå. Vad det gäller den andra uppgifter så får jag reda på det kanske imorgon eller någon gång den veckan iaf så vi får väll hålla tummarna, det är även mitt slutbetyg i religion 1 som står på spel så det är ju kul om det gick bra för då får jag antaligen bra betyg i kursen också :))


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Skapa flashcards