elinpettersson

Alla inlägg under april 2019

Av Elin Petterssson - 29 april 2019 21:39

Som jag skrev i förra inlägget har jag lagt en del fokus på mitt rum som jag håller på och gör om lite! Har redan hunnit måla om väggen som var rosa, har aldrig riktigt gillat rosa kanske på grund av det sågs som en "tjejig" färg men på något sätt var det någon som bestämde att väggen skulle vara rosa när min syster bodde där. Sedan när vi gjorde en flytt då jag och mina systrar bytte rum fick jag rummet med den rosa väggen och sen dess har jag velat måla om den till typ blå?? men den blev nu vit eftersom att det passar ju alltid in typ hahah


Senare i veckan är det iaf dags att tapetsera osv men det ska inte jag göra då jag insåg hur lite tålamod jag har för sådant. Har alltid vetat om att jag har ganska dåligt tålamod när det gäller en del saker, mest sådant som jag är dålig på eller sådant jag inte riktigt orkar bry mig om. Kan ju tycka att jag vill ha en fin målad vägg men efter att ha målat i några minuter var det inte roligt längre så tänker inte ens försöka mig på att tapetsera, men det var ju kul att leka byggare Bob för några dagar. Har ändå bestämmt att jag aldrig ska renovera igen för det är verkligen jobbigt vi gör även om duschen här hemma så allting händer på samma gång här :)

Nu är det mest kvar för mig sedan att ställa tillbaka allting och få ordning på mitt rum igen, som tur är rensade jag ut en massa saker när allting skulle packas ner så har inte lika mycket att ställa tillbaka. Däremot ska det verkligen bli skönt att få ordning på allt igen för just nu lever jag i ett mindre rum, minimalt med saker och alla kläder i en resväska. Blir alltid väldigt krånglig när jag inser att jag behöver någonting från den hög som är alla andra saker som jag trodde att jag inte behövde. 


Annars är det en del jobb och annat som ska hinnas med i min vardag. Känns på något sätt som att jag jobbar mer än jag faktiskt gör, det känns som att jag jobbar hela tiden men jag gör verkligen inte det??? Tror att en del kanske beror på att jag är ganska seg på att komma upp på morgonen om jag jobbar eftermiddag/kväll och har tyvärr ett stort intresse för serier så blir väldigt mycket sånt för min del...

Men för att det här inte ska bli något monsterinlägg avslutar jag här någonstans och visar istället lite bilder på sånt som jag målde idag 

     

Blev också en liten mysig bild från när jag var på landet, såhär glad blir jag när rummet är klart typ


Av Elin Petterssson - 21 april 2019 21:13

För er som har missat det kan jag berätta att det har vart påsk, tror tom att påsken fortsätter fram till imorgon då det är annandag påsk.... för mig som jobbar på ett ställe som har öppet som vanligt typ varje dag är det egentligen inget specillt men kul att alla som går i skolan är lediga :)

Jag har verkligen tappat tidsuppfattningen på ett sätt nu när jag inte går i skolan längre och tydligt har vardagar, helger och lovdagar så att det var påsk den här veckan hade jag ingen aning om förrän bara några dagar sedan.


Den här påsken har jag ändå inte firat super mycket, blir inte på samma sätt nu när man är äldre och inte blir lika överexalterad för varenda lite högtid. Hade som mest påskfirande i fredags då jag var med mammas sida av släkten som inte bor i USA alltså typ mormor, mobror och kusiner. Men vi hade ändå väldigt roligt tillsammans då vi åt massa mat, dansade och letade efter lite ägg.

Idag blev det mer ett väldigt low key firande om man nu ens kan kalla det men det var mest bara äta mat och umgås som stod på programmet.


Nu har jag ändå lagt påsken bakom mig och lägger just nu väldigt mycket fokus på mitt rum som ska göras om lite. Mitt rum har sett ut på ungefär samma sätt i flera år och efter många år då jag har tjatat om att få göra om blir det nu äntligen av. Ska inte göra om super mycket men ska tapetsera och måla om och ska även slänga ut mitt skrivbord och byta ut det mot något mer förvaringsaktigt eftersom att jag mest använt mitt skrivbord som förvaring det fem senaste åren. Ska bli kul att få lite förändring här och ska även bli kul att få måla och hålla på lite själv. Antar att jag inte prioriteras på samma sätt längre eftersom att när lillasysers rum och mamma och pappas rum skulle göras om då skulle vi ha hit hantverkare men nu är det tydligen väldigt lätt att göra det själv...hahhaha

Men det stör inte mig så mycket eftersom att jag gillar att ta an såna utmaningar och vem vet kanske lär mig något, kanske att aldrig göra det själv igen... men vem vet innan man har testat!

 

Detta var ju också den enda bilden jag tog under dessa dagar men den är ju fin ändå så det funkar


Av Elin Petterssson - 11 april 2019 22:46

Ännu en gång var det ett väldigt bra tag sedan jag uppdaterade här.... det som ändå gör mig mest chockad är att det fortfarande är folk som läser min blogg?? Eller bara kollar läget kanske men jag får ändå visningar??


Kul att det fortfarande finns de som är intresserade av vad jag skriver även fast jag antagligen redan har peakat så är det ju kul att det finns några få där ute iallafall :)

Så om någon nu faktiskt är intresserad kan jag ju berätta att MYCKET har hänt sedan jag senast uppdaterade, vilket inte är så konsigt eftersom att det var över ett år sedan jag la ut någonting här.


Jag har iallafall tagit studenten och går inte längre i skolan istället jobbar jag och sliter ibland och annars kollar jag på serier typ. Det är ungefär så mina dagar brukar se ut generellt sätt. Vet helt ärligt inte vad jag ska skriva eftersom att det som just nu tar en ganska stor del av min tid vill jag inte riktigt avslöja än typ? Vet inte varför men vill få allting mer under kontroll och ha lite mer koll innan jag börjar dela med mig av det med alla. Men det har lite med och göra med min framtid och min stora dröm typ mer vill jag inte säga hahahah...Men om ni fortsätter att följa mig någonstans typ här, min youtube kanal eller typ instagram/ twitter kommer ni få veta allt snart eller inom en snar framtid iallafall. Kan vara så att jag redan har avslöjat lite på twitter men twitter är heligt för mig så det är okej


Tror ändå att det var allt jag hade att säga idag men jag hoppas att det blir lite mer inlägg nu framöver, får kanske hitta på någonting spännande som jag kan blogga om så att det blir lite action här med ;)    

Ovido - Quiz & Flashcards