elinpettersson

Direktlänk till inlägg 7 januari 2020

hejsan

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute som fortfarande läser så vill jag be om ursäkt för dålig uppdatering och dåligt content. Inget som jag kan göra något åt och inget som jag heller kommer försöka göra någonting åt. Något ännu sorligare är ju också att min svenska börjar bli lite sämre nu när jag är här i USA. Autocorrect brukar rädda mig ofta i sitiationer när det går väldigt utför för mig när jag skriver. Tråkigt nog finns ju inget autocorrect när man pratar men det brukar också gå lite bättre som tur är. Med detta vill jag säga att alla stavfel i det här inlägget helt beror på att ungefär 99% av min kommunikation sker idag på engelska. Något annat som jag också har märkt är att jag även enbart tänker på engelska nu för tiden och även när jag pratar med mig själv. Kan vi alla bara här och nu erkänna att vi ibland har konversationer med oss själva och det beror inte på att vi är psykopater utan det är helt normalt att göra det, okej tack. 

Får iaf ibland eller egentligen ganska ofta inpulser att bara prata rakt ut (ser till att iaf ha hörlurar på så att jag inte ser helt dum ut). Detta har jag per automatik gjort på svenska också främst för att amerikanare inte kan engelska eller om vi ska vara helt ärliga de kan verkligen inget annat språk förutom engelska så ganska lätt för alla att prata skit om dem. Nu har dessa inpulser börjat bli på engelska vilket är lite skrämmande för någon dag kommer jag säkert utbrista något olämpligt rakt framför någon. Skulle inte förvåna mig om det hände typ imorgon eller idag.


Okej nu har jag på riktigt skrivit ett långt stycke om egentligen absolut ingeting så varsågod :)

Frågan jag vill ställa till mig själv och alla andra är 

Bloggar folk fortfarande? och finns det fortfarande folk som läser bloggar?

Jag slutade läsa bloggar för längre sedan för att jag har inget som helt tålamod för sådant. Har knappt tålamod att kolla på youtube nu för tiden för att alla lägger ut videos som är 10 min plus???? Rekomenderar David Dobrik för sådana som mig. Kort och intensivt och inte alls utdraget content vilket jag gillar. Ganska ironiskt är det då att jag själv skriver enorma inlägg och även när jag berättar historier och pratar väljer jag den långa väger, halkar in på sidospår och därmed tappar poängen jag hade när jag öppnade munnen. Här har jag liksom setat och skrivit ett inlägg med ganska många ord och tanken jag hade för det här inlägget var att berätta lite kort vad som sker i mitt liv. Med det sagt så blir det inte alltid som jag har tänkt mig vilket är något som jag tänkte ta upp i inlägget... vilken fantastisk segway


Nyår var ganska nyligen och för er som inte vet det så spenderade jag den tiden här eftersom att flygbiljtter är allt för dyra och vi ska ju självklart också tänka på miljön :) mycket viktigt

I vilket fall som helst så valde då alla mina vänner att antigen åka hem eller att åka på någon form av semester typ till Mexiko eller så (miljön var det ja...)

Annars så gick någon ut typ till en klubb eller likande och här räknas jag ju då typ som ett barn eller något för åldern för att gå ut och för att dricka alkohol är ju tyvärr 21 även om jag i Sverige idag skulle kunna gå ut och även gå och handla på systemet om jag skulle vilja göra det  (ja jag skulle verkligen vilja göra det för jag har aldrig gjort det förut hahaah)

I vilket fall som helst så fanns det inte så många alternativ kvar, min roommate var snäll och bjöd in mig till henne men bestämde mig istället för att åka och fira nyår med främligar. Man kan ju bara undra hur min hjärna tänkte men tog förvånandsvärt bra beslut den kvällen. Det blev en väldigt lyckad kväll tillsammans med det gänget och är glad öch stolt över mig själv som valde att göra en sådan grej. För bara något år sedan hade jag ju ALDRIG bestämt mig för en sådan grej eftersom att jag har haft en del ångest och inte riktgt tyckt att det känns så kul att åka iväg och nyår och spendera en hel kväll med en massa främlingar om jag inte har några med mig som jag verkligen känner och känner mig trygg med. Basicaly är trygghet någon som har vart väldigt viktigt för mig skulle aldrig ha fått för mig att åka någonstans om jag inte vet att det finns ett par människor jag kan umgås med och inte heller om jag vet något sätt för mig att ta mig hem. Denna tryggheten hade jag inte alls för hade inte råd med en uber den kvällen så det var ju liksom tackohej om jag hade tråkigt.. skulle typ behöva gå hem om fallet var så. Men som tur var hade jag en mycket rolig kväll och något sätt kände jag mig väldigt trygg även om jag inte riktigt kände någon innan jag åkte dit. 


Något lite tråkigare som har hänt är att en av mina roommates har åkt hem. Det var verkligen henne jag hade bondat med mest eftersom att de andra två hade en del andra vänner och även var ute och reste. Vi som var kvar var de med väldigt få vänner och inte så mycket pengar. Men det gjorde inte så mycket för vi kunde ha så kul tillsammans ändå. Tror aldrig jag riktigt träffat någon som är så olik men ändå så lik mig på samma sätt. VI hade så mycket vi kunde bonda över men ändå var vi så olika pga växt upp i två helt olika kulturer. Vilket var något vi kunde lära av varandra och dela med oss av upplevelser. I vilket fall som helst blev hon som min storasyster och jag helt ärligt känner jag mig inte alls lika trygg längre. Hon var person jag kunde berätta allt för här, hon förstod och hon kunde även relatera. Nu känns det nästan jobbigt att ens försöka bygga upp en sådan relation med någon av min nya roommates...haha

När jag kom hit sa jag till mig själv att inte få en för nära relation till mina roomates eftersom att jag visste att två av dem skulle lämna nu till julen, ni ser ju hur bra det gick.... rip

Tror att det kommer känns bra snart igen för jag minns ju hur det var när jag kom hit då hade jag ju inte heller någon jag kunde lufta tankar med här i lägenheten. Men helt ärligt vill jag inte få en så nära relation med någon annan för jag pallar inte sakna människor så mycket som jag saknar henne. Detta låter ganska absurt när jag tänker efter men jag mår bra, jag lovar

Tror däremot att vi bondade mycket pga vi hade inga andra vänner, men även mest gemensamma vänner och det var även mycket högtider som gjorde att vi kom närare varandra med födelsedagar osv. Nu har jag några vänner som inte längre blir gemensamma eftersom att jag har nya roommates men har också fått nya vänner i skolan vilket gör att jag kan umgås mycket med dem. Säger definitivt inte att jag inte ska försöka lära känna dem men jaja någon förstår förhoppningsvis vad jag menar. 


Nu tror jag att det är dags att avrunda det här inlägget för känns som att det är nog för idag men har också svävat iväg väldigt mycket i mina tankar så känns säkrast att nu bara säga tack och hej

         

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Av Elin Petterssson - 14 maj 2019 13:35


Äntligen är renoveringen klar! Blev klar med mitt rum för ett tag sedan men samtidigt som jag gjorde om i mitt rum hade vi också hantverkare här som gjorde om vår dusch. Det tog sin lilla tid men igår blev även den klar och jag kan nu i lugn och ro s...

Ovido - Quiz & Flashcards