elinpettersson

Direktlänk till inlägg 29 april 2019

Renovering

Av Elin Petterssson - 29 april 2019 21:39

Som jag skrev i förra inlägget har jag lagt en del fokus på mitt rum som jag håller på och gör om lite! Har redan hunnit måla om väggen som var rosa, har aldrig riktigt gillat rosa kanske på grund av det sågs som en "tjejig" färg men på något sätt var det någon som bestämde att väggen skulle vara rosa när min syster bodde där. Sedan när vi gjorde en flytt då jag och mina systrar bytte rum fick jag rummet med den rosa väggen och sen dess har jag velat måla om den till typ blå?? men den blev nu vit eftersom att det passar ju alltid in typ hahah


Senare i veckan är det iaf dags att tapetsera osv men det ska inte jag göra då jag insåg hur lite tålamod jag har för sådant. Har alltid vetat om att jag har ganska dåligt tålamod när det gäller en del saker, mest sådant som jag är dålig på eller sådant jag inte riktigt orkar bry mig om. Kan ju tycka att jag vill ha en fin målad vägg men efter att ha målat i några minuter var det inte roligt längre så tänker inte ens försöka mig på att tapetsera, men det var ju kul att leka byggare Bob för några dagar. Har ändå bestämmt att jag aldrig ska renovera igen för det är verkligen jobbigt vi gör även om duschen här hemma så allting händer på samma gång här :)

Nu är det mest kvar för mig sedan att ställa tillbaka allting och få ordning på mitt rum igen, som tur är rensade jag ut en massa saker när allting skulle packas ner så har inte lika mycket att ställa tillbaka. Däremot ska det verkligen bli skönt att få ordning på allt igen för just nu lever jag i ett mindre rum, minimalt med saker och alla kläder i en resväska. Blir alltid väldigt krånglig när jag inser att jag behöver någonting från den hög som är alla andra saker som jag trodde att jag inte behövde. 


Annars är det en del jobb och annat som ska hinnas med i min vardag. Känns på något sätt som att jag jobbar mer än jag faktiskt gör, det känns som att jag jobbar hela tiden men jag gör verkligen inte det??? Tror att en del kanske beror på att jag är ganska seg på att komma upp på morgonen om jag jobbar eftermiddag/kväll och har tyvärr ett stort intresse för serier så blir väldigt mycket sånt för min del...

Men för att det här inte ska bli något monsterinlägg avslutar jag här någonstans och visar istället lite bilder på sånt som jag målde idag 

     

Blev också en liten mysig bild från när jag var på landet, såhär glad blir jag när rummet är klart typ


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Ovido - Quiz & Flashcards