elinpettersson

Alla inlägg under maj 2019

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt. 

Tänkte att jag skulle försöka städa mitt rum lite och se hur mycket jag skulle hinna med men hann faktiskt säda hela mitt rum och även damsuga, bytte och lakan osv i sängen. Sedan hann jag även duscha och organisera lite mer i mitt rum för att försöka få bort lite saker som jag inte vill ha framme, jag tömde tom min papperskorg och gjorde rent den hahahah

Det kanske är någonting som folk gör men jag är väldigt chockad över att jag tog mig tid att göra rent någonting som man ändå bara har skräp i...

Så nu är iaf mitt rum rent och fint och även jag är nyduschad och ren :)


Tror även att jag mår lite bättre än sist jag skrev och detta kan vara för att förra veckan var helt ärligt bara skit, hade både mens och väldigt stressigt på jobbet då typ ingeting fungerade och samtdigt var det väldigt många otåliga gäster som inte förstår att när systemet ligger nere är det svårt för oss att få det att rulla. Men det löste väll sig tillslut för jag kom ju hem nångon gång även om det var senare än planerat. Däremot var det inte lika jobbigt att jobba igår och fick även jobba med några av de kollegor som gillar mest eller iaf känner bäst så det kändes bättre 


Senare idag ska jag åka till Stockholm för lite informationsmöte och mingel och förhoppningsvis lär jag känna nya personer och får en klarare bild av hur min höst kommer att se ut så det ser jag fram emot. Är också väldigt nervös men tror att det kommer gå bra, antagligen kommer jag bli ännu mer nervös när det närmar sig men det tar vi senare om det skulle hända. 


Något annat jag har insett är att jag inte vet vad jag ska anväda för bild till många av mina inlägg. Känner typ att man borde ha minst en bild till varje inlägg och känner mig pressad att hitta en bild som kopplas till inlägget eller så men det är inte ofta jag har det och då har det typ bilvit en selfie men känns tråkigt att bara lägga ut selfies för det är ju inte instagram direkt (men där får ni gärna följa mig @eelinpetterssn) så idag blir det ingen bild och sedan får vi se hur jag gör i framtiden hahah.... Hadeeee!

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren och hösten för just nu är bara Västerås Cityfestival inplanerad.....Vet egentligen hur man räknar då eftersom att det är flera konserter under några dagar så det blir lite en tolkningsfråga.


Konserten jag var på igår var iaf väldigt rolig och lite annorlunda. Artisten jag såg var Alex Aiono och även om jag sett honom uppträda lite live var det här första gången han faktiskt hade en riktig konsert i Sverige vilket jag har längtat efter så länge. Så tyvärr fick man inte riktigt the full experience av hans tour eftersom att det fortfarande var en väldigt lite konsert i Sverige och hans minsta m&g hahahahah 

men är glad över att jag fick träffa honom igen och att han faktiskt kunde ha en riktig konsert här. Nu får jag väl bara vänta på att han blir ännu mer känd i Sverige eller så får jag resa lite och se honom igen :)

Har insett att det är något himla mission impossible för mig att se bra ut på bild brevid honom vet verkligen inte varför men har två gånger tidigare taigt bild med honom och kan verkligen inte se bra ut på bild med honom. Men ni kan ju få se lite ändå för att jag känner mig snäll idag 

     


Har annars hamnat i en ganska dålig period, har inte så mycket ork i kroppen och det mest känns ganska jobbigt men ska försöka komma igenom den här perioden och ta mig ut levande på andra sidan. Tror ändå att konserten igår fick mig att må bra för några timmar så det uppskattar jag :)


Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.


Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin och Felix. Tycker verkligen att de är så sjukt magiska på scen och så häfigt att det har sina stilar men ändå går ihop och skapar musik tillsammans. Så självklart var konserten magisk och får fem av fem tummar upp!

Konserter är typ det bästa som finns enligt mig och hade gärna velat gå på flera om man hade haft ekonomi till det, tyvärr blir det dyrt med konsertbiljett, tågbiljett och annat typ mat/dricka så på så sätt är det lite tråkigt att man inte har oänligt med pengar på kontot. 


Men idag har också MusikRUM satt igång och antar att många inte har en susning om vad det är men det är en musikfestival här i Västerås som annordnas varje år och jag är på olika sätt med under helgen. Tror inte att det kommer bli en lika intensiv helg som det brukar bli eftersom att jag har lite mindre jobb men det brukar vara en väldigt rolig helg så hoppas på det hahhah. Mitt musikhjärta mår iaf väldigt bra just nu eftersom att jag också har en konsert inplanerad redan nästa vecka 

Ska nog sova nu så att jag har energi till att jobba imorgon men också så att jag inte gör några mer spontanköp... brukar inte vara så spontan längre eftersom att jag försöker spara pengar men råkade visst klicka. hem en tröja såhär på kvällskvisten

   

Av Elin Petterssson - 14 maj 2019 13:35

Äntligen är renoveringen klar! Blev klar med mitt rum för ett tag sedan men samtidigt som jag gjorde om i mitt rum hade vi också hantverkare här som gjorde om vår dusch. Det tog sin lilla tid men igår blev även den klar och jag kan nu i lugn och ro sova i mitt rum utan att någon håller på och hamrar eller visslar (?) på andra sidan väggen. Det var helt ärligt någon som var här och skulle sätta upp lister och när han inte sågade eller bankade så visslade han och jag själv försökte sova eftersom att jag hade haft stägning dagen innan. Men nu äntligen får jag sova och har också börja känna mig lite mer hemma i mitt rum. Mitt rum har ungefär sett likadant ut i nästan 10 år så det kändes VÄLDIGT konstigt i början med ny tapet lite nya saker och en annan möblering. Nu någon vecka senare börjar jag verkligen gilla det och för att vara en person som inte gillar förändring så känns det ändå bra.


Här kan ni få ett litet smakprov på hur mitt rum ser ut just nu. VIll säga att jag inte är någon professionell inredare och är heller inte jätteintreserad av det så har helt enkelt tagit saker jag gillar och satt ihop det. Har inte heller någon känsla för vad som matchar och inte utan tänker mer bara den här är fin och den här är fin :))) typ så 

Så här har ni the view från min säng så detta är typ det jag ser just nu, har också blurrat tavlorna för att jag inte orkar fråga alla som är med på bilderna om det är okej att jag lägger ut de blah blah ah ni förstår nog.



    


Men nu har jag en spännande veckan framför mig och det är typ det här jag har längtat efter hela mars och april, tror att jag tweetade om det så som sagt ni borde verkligen förlja mig på twitter om ni vill veta the juicy tea hahahah 





Ovido - Quiz & Flashcards