elinpettersson

Direktlänk till inlägg 16 mars 2014

Konfirmationsdag

Av Elin Petterssson - 16 mars 2014 10:27

Hann inte göra något inlägg igår...

Kunde ha gjort ett på morgonen men satt bara o pluggade då så det kändes inte som om det skulle bl något inlägg direkt 

Igår går var det konfirmations dag eller nått sånt så vid typ två så satt jag helt plötsligt i domkyrkan... Satt där i nån timme eller mer men det var väl kul. När vi kom ut togs ett kort på alla och sen  gick vi en parad genom staden det var ganska blåsitg och jag o Hanna fick den stora äran att bära en skylt/benderoll som var av tyg.... Både vi och skylten/banderollen höll på att blåsa bort..

 

Ser ni mig?!

 

Ser ni mig nu då?! Kanske inte men jag håller i den understa vita saken till höger 

 

Sedan så gick vi in i nån sal o jag tyckte att det kändes som att vi var på konferens, nån slags talkshow, en debatt eller att jag var nån slags politiker (fatta vilken känsla)

 

Men sedan så började de prata om hunger i världen eftersom att temat var "allt för att utrota hungern"

Det var ganska intressant men eftersom man redan visste allt så blev det lite lång  tråking när de ibland bara upprepade allt

Men sedan så började typ det roligaste under hela kvällen! Vi fick se en sjukt roliga teater/ sketch den var mycket lärorik på ett roligt sätt. 

     

Den var värd att få tre bilder, jag vet att den sista bilden blev riktigt dålig men det var vit bakrund och ett starkt ljus så....

Sedan så var det dags för mat! Det bjöds på tacos som varken jag eller Hanna tyckte var speciellt god men Nadia verkade tycka att den var god..

Fast efträtt saken var helt klart godas jag bröt mot de oskrivna reglerna och tog inte bara en..

 

 

Sedan så var det dags för disco men det fanns lite annat att göra, typ som karaoke, cirukstixsak, utklädnings grejs, muski spelande och massa annat... Jag, Hanna o Nadia kollade lite på karaoke, satt o prata lite, var en vända på discot o bara hade allmänt trevligt liksom

   

När kvällen började ta slut o klockan var väl typ tio kanske mer så vart det en Finnåker i repris... Men mobil blev helt konstig och touchen slutade typ fungera inte helt men jag kunde inte låsa upp del eller ta bilder..

Men det var inte något problem fram tills vi skulle hem.. Min mamma skulle hämta oss, jag kunde inte ringa fram min telefon, jag kunde inte svara när hon ringde o jag kunde inte ens ringa till henne från Hannas eller konfa ledarens mobil.... Vad skulle vi göra?! Haha jag gick bara ut o såg bilen stå där

Jag köpte faktiskt också en tröja där

 

20 kr så varför inte..?

Men detta var min dag igår..

O nu ska jag sätta min att plugga....igen.... love life..

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Petterssson - 7 januari 2020 05:40

Är ganska säker på att det typ inte är någon som fortfarande läser mina inlägg här men har inte heller kollat besöksstatistiken på år och dar så vet inte rikigt vad jag pratar om egentligen. Om det fortfarande är någon vacker (vilsen?) själ där ute s...

Av Elin Petterssson - 15 oktober 2019 07:18

Det var ju då ett väldigt bra tag sedan jag skrev ett inlägg här men nu gör jag det igen tydligen.  I mitt liv har det hänt väldigt mycket under tiden den tiden. För det första har jag flytta, för det andra bor jag just nu i ett annat land och för ...

Av Elin Petterssson - 28 maj 2019 12:59

Idag vaknade jag väldigt tidigt, lite för tidigt enligt mig men har haft lite svårt att sova nu på sneaste tiden när jag inte riktigt har mått så bra. Har dock hunnit med väldigt mycket under förmiddagen så det var ju ändå tur på något sätt.  Tänkt...

Av Elin Petterssson - 23 maj 2019 13:12

Mitt konsertår fortsätter och jag har nu vart på ännu en konsert! Egentligen är inte det här året riktigt tänkt som ett konsertår men är ändå på samma nivå som förra året vilket också är rekordet. Får se om det blir några mer konserter under sommaren...

Av Elin Petterssson - 18 maj 2019 00:27

Hade tänkte att skriva ett inlägg lite tidigare idag men blev inte riktigt så när en kompis skrev och ville umgås så åkte direkt ner till stan istället.   Igår eller ja i torsdags var jag på konsert på Gröna Lund, kollade ännu en gång på Benjamin...

Ovido - Quiz & Flashcards