elinpettersson

Alla inlägg under april 2014

Av Elin Petterssson - 10 april 2014 21:15

"Idag när gick jag på stan så stod där en kvinna som skrek och protesterade. “Ut med rasisterna in med feministerna” skrek hon.
Feministiskt initiativs valslogan. Jag håller med henne, tänkte jag och ställde mig också jämte och skrek. Jag skrek högt och
länge, jag skrek för alla människor som också ville stå med oss i protesten men inte vågar. Jag skrek för alla Svenssons som
också bryr sig. 
Jag skrek för alla människors rättigheter. Jag skrek för mina egna rättigheter. Jag skrek för att visa vad jag tycker är fel. Jag skrek tills tårarna rann.

Om det ändå hade varit sant… Jag är den där fega Svensson tyglad och fast i mitt skal. Jag kan inte skrika. Jag gick bara förbi, men det betyder inte att jag inte bryr mig. Jag bryr mig så att mitt hjärta blöder. Jag drömmer om ett tolerant samhälle med feminism som grundlag.

Jag bryr mig faktiskt, här inne i min fega fula trånga bubbla."

Inlägg ifrån Hampus Nessvolds blogg http://hampus.popmani.se/


Så sjukt bra text , föll för den första gången jag läste den. Känner igen mig i allt han har skrivit och älskar verkligen hans inlägg och hans sätt att skriva dem på


Av Elin Petterssson - 10 april 2014 09:43

Sitter i rastrummet/ personalrummet eller vad det nu heter. Personalrummet låter ju mer som en skola men jag är kvar på Hemköp..
Äter macka o typ lyssnar på radion och när de andra pratar om leksaker?! Men ja det är väl trevligt, idag har jag knappt jobbat något har mest bara gått runt i affären.. Haha
Men snart ska jag gå ut i affären igen och då får jag inte ha mobilen

Haha as fina #asalways

Av Elin Petterssson - 8 april 2014 16:18

Andra prao dagen avslutad nudå
Verkar som om jag fick en mardrömsstart igår för idag var det mest chill. Eller det kan oxå bero på att en störig människa gick runt efter mig hela tiden och sa vad jag skulle göra. Men idag var jag själv och gjorde som jag ville xD
Nu så ska jag göra lite läxor som vi fått av nån andledning..

Av Elin Petterssson - 7 april 2014 21:36

Praoen idag var helt okej.. Det var ganska jobbigt och ganska tungt. Är orolig att jag inte kommer orka hela veckan men aja...jag dör ju inte iaf.. Hoppas jag
Men det kändes helt underbart att sedan få åka till träningen!

Glad när dagen var slut iaf!

Av Elin Petterssson - 5 april 2014 19:40

Jahap nästa vecka är det dags för prao, typ det enda jag gillar med det är att vi har påsklov veckan efter praoen (inte för att jag vet hur de hänger ihop men endå)

Jag ska iaf praoa på Hemköp yey... Vet inte alls hur jag känner för det känns på något sätt kul men samtidigt ganska tråkigt.. Jag vill ju inte jobba på Hemköp! Jag fick typ ta sista handsvalet, först var jag ute på lite platser där jag själv kunde tänkta mig att prao på men när jag inte fick någon plats. Så fick jag ta Leklust som min lärare hade fixat en plats på. Det kändes helt okej det låg centralt och inte så långt hemmifrån jag kunde alltså ta mig dit själv och fick dessutom äta på stan för skolans pengar! Jag hade också bra arbetstider, jag började klockan 10.00 helt sjukt faktiskt.

Men i måndags kom min lärare och sa att Leklust hade sagt ifrån och att de inte kunde ha någon prao elev.... Jag fick då ta någon av hans förslag som fanns kvar, han hade bara restauranger, ridskolor och Hemköp kvar... Resturanger har jag sagt nej till för det känns som om jag bara kommer få städa, diska oså och gillar inte alls att laga mat. Ridskolorna ska vi inte ens tänka på för jag vet inget om hästar... Då fanns det bara Hemköp kvar. Jag kommer allså få åka buss i 30- 40 minuter bara för att komma till platsen, jag kommer få äta skolmat på min mammas skola (och hon tycker inte alls maten de serverar där) Jag kommer få jobba en timme längre och börjar istället klockan 08.00 Helt fantastiskt alltså..

Men aja vad ska man göra åt det nu, innan kändes skolan värre men nu vill jag faktiskt hellre vara i skolan :(

 

Av Elin Petterssson - 3 april 2014 22:18

Det här inlägget kommer nog inte alls bli bra för just nu är jag helt skakig och nått slags moment...Allt pågrund av en film, trodde nog aldrig att man kunde få såna känslostormar men det hände.

Jag var iaf på Divergent och det var så sjukt bra! Jag var inte alls lika taggad som alla andra innan men efter höll jag på och hoppa runt som en femåring.. Innan trodde jag att den skulle vara lik Hunger Games och därför var jag inte så taggad, men den var inte alls lik Hunger Games och Divergent är typ lika bra om inte bättre! Ni som inte har sett den (vilket är ganska många) måste verkligen se den, gillar ni Hunger Games kommer ni bli total förälskade. Gillar ni inte Hunger Games kolla ändå för ni kommer inte kunna ogilla denna film!

Innan filmen:

 

Efter filmen:

   

Totalt hajpade och gråtfärdiga (vi grät mest om man räknar med dem jag gick med)

   

Lungade ner oss med lite gott käk efter!

Men nu så ska jag fixa lite annat innan jag ska sova, men jag hoppas att det är ganska snart..


Ovido - Quiz & Flashcards