elinpettersson

Alla inlägg under juni 2014

Av Elin Petterssson - 12 juni 2014 13:40

Dags för traditionen lärarna mot niorna. Denna gång är det fotboll och hur kul är det inte att kolla på när ens lärare spelar fotboll!

Av Elin Petterssson - 11 juni 2014 16:07

Kom hem från skolan för typ en timme sen, fick typ springa eftersom det spöregnade...
Men idag så har det vart en ganska bra dag!
Först var vi på reningsverket vilket kanske inte var super kul men ändå.

Sedan tog vi bussen och åkte ut utanför stan för att grilla, bada och ha kul.

Av Elin Petterssson - 10 juni 2014 21:58

Idag så har det varit en ganska bra dag:)
Först så hade vi vanliga lektioner, men med det menar jag film och charader typ!
Efter lunch så åkte min klass och den andra klassen och spela minigolf

Hanna o Nadia kom på samma plats och jag vann med tre slag över dem. Vi va ändå rätt jämna!
På kvällen var det dags för träning och jag tänkte vara med och köra idag (eftersom jag har knäproblem har jag bara haft rehab på de två senaste träningarna)
Det gick väldigt bra, jag var inte helt bra men det kändes ändå okej. Bestämde mig iaf att stå över matchen på slutet.
Sist så var det dags för att "jogga ner" och då tänkte ju jag
"Självklart ska jag jogga ner!"
Efter halva varvet fick jag plötsligt super ont och nu så sitter jag här igen där jag började och har ont bara när jag ska upp för trappan....
Aja jag har ju redan levt med det ett tag så varför inte ett tag till?! (Nej tack)

Av Elin Petterssson - 9 juni 2014 22:49

Nu så har vi kommit in i sista skolveckan innan sommarlovet. Jag ska sluta åtta vilket just nu känns helt fantastiskt eftersom att jag är vääääldigt skoltrött....
Men nu sista veckan så att det bara typ en "chillvecka"
Idag och imorgon så har vi vanliga lektioner men med typ film, fika och musik (så man kan nog inte kalla det vanliga lektioner direkt)
På onsdag ska vi på nån slags klassutflyk (det lät som om vi går i dagis)
Nej men vi ska till reningsverket och sedan ska vi åka men klassen och parallellklassen och typ bada, grilla, sola o "leka"
På torsdag ska vi städa och sen på fredag är det skolavslutning :)
Orkar inte med alla människor som slutar typ onsdag eller tidigare, vem vill liksom inte ha skolavslutning fredag den 13:de? Det är nog det som jag ser mest fram emot, att rektorn kanske ramlar eller att det blir strömavbrott. Det skulle bli lite mer underhållande då xD

Av Elin Petterssson - 8 juni 2014 11:21

Premiär för iår då! Gick helt okej inte det bästa men iaf bättre än många matchen jag dömt förra året.
Även fast jag precis innan matchen fråga syrran hur jag skulle peka vid inkast (ibland undrar om jag verkligen spelar fotboll..)
Det slutade 1-6 för er som undrar
Men nu ska jag snart kolla på lillsyrrans match

Mittpunkten av planen! Det ser ut som om de spela på grus men det är faktiskt gräs

Av Elin Petterssson - 7 juni 2014 22:43

Haha två inlägg per dag, kan ju knappt göra ett hehe...
Nej men det är ju kul att jag iaf trodde på mig själv ett tag!
Kan ju berätta lite om min dag kanske, har vart och shoppat kläder. För Italien resan t.ex typ shorts osv..
Det blev nog ganska mycket pengar tillslut, men det var inte jag som betalde iaf xD

Tillslut kände jag ändå såhär...
Men sitter just nu och kollar på Once Upon A Time och väntar på söndags ångesten som jag ändå inte tror kommer eftersom att på måndags väntas ändå bara onödiga lektioner med film.

Av Elin Petterssson - 5 juni 2014 22:11

Vill typ bara berätta lite om vad som kommer att hända nu i framtiden..
Jag har idag lämnat in min skoldatorn där jag hade ALLA videor, inspelningar oså.. Jag la in det jag behövde på en USB sticka men tyvärr så funkar det inte att ta fram den på den andra datorn. Vilket då betyder att veckans vlogg inte kommer upp!
Jag kanske hinner klippa någon till mitten av veckan men jag vet inte...
Men i sommar som sagt kommer jag inte kunna lägga upp så mycket videos vilket dels beror på att jag inte har någon bra dator. Skoldatorn är inlämnad och den andra datorn är as segt och det tar typ 5 min för den att bara öppna internet
Som sagt så kan ni kolla in bloggen då jag under sommaren kanske hinner skriva mer än ett inlägg per dag!! Som någon slag kompensering ;)

Av Elin Petterssson - 4 juni 2014 22:25

Idag så har jag vart på stab och filmat lite :)
Ni kommer få se vad om ett tag men jag måste klippa den först!
Men här kommer lite bilder, dock inte riktigt från filmningen men ändå

Båda bilderna har filter men det blev ju coolare såhär :)

Ovido - Quiz & Flashcards