elinpettersson

Alla inlägg under augusti 2014

Av Elin Petterssson - 21 augusti 2014 19:41

Idag så har det vart en ganska jobbig dag på olika sätt..

Började klockan åtta och hade ganska tråkiga lektioner först men tredje lektionen var det musik så då blev det mycket roligare! Sedan efter lunch hade vi idrott och "bip- test" eller vad det nu heter.. haha

Jag slog dock mitt personbästa och fick 10,6, kom också först av tjejerna i klassen och trea av alla i klassen vilket är ganska bra med tanke på min kondition och några andra i klassens. Men brukar iaf vara någon av de fyra/ fembästa. 

Sista lektionen var engelska och den var väl helt okej, lite rörigt oså eftersom det var sista lektionen men vi gjorde inget jobbigt liksom. 

Direkt efter skolan åkte jag ner till stan, mötte sedan upp mamma där som lämnade träningsväskan oså åkte jag på träning. Träningen var ganska rolig inte så jätte jobbigt i början men vi avslutade med evighetsstaffet så det har blivit mycket konditionsträning idag hehe

Men nu så ska jag ta det lung klippa vlogg, kolla lite på snooza avsnitt och något Once Upon A Time avnistt :)

 

Av Elin Petterssson - 20 augusti 2014 15:01

Äntligen!

Nu så har jag äntligen fått tillbaka min dator :)

Så nu kommer det nog bli lite oftare uppdatering på bloggen!

Det kommer också bli bätte bladning, kan lägga upp saker som t.ex Youtube klipp

Kommer också bli lite bättre kvalite på vloggar framöver, under sommaren så har jag filmat med mobilen tyvärr inte är lika lätt att filma med... Kommer faktiskt upp en vlogg den här veckan som jag filmat med karmeran!


Annars så har skolan börjat nu lite mer pårikigt eller hur man nu kan kalla det. Vi hade vanliga lektioner hela dagen men det var mest bara part om vad vi ska göra och på vilken nivå de vill ha oss på, sedan så var ju nationella inblandat i pratet. För er som inte vet så har jag alltså börjat nian och ska ha nationella för fjärde gången i vår, och ja jag har haft nationella tre gånger redan eftersom att jag hade en sån otur att de bytte från att man har natiovella i femma till sexan när jag började i sexan....

Men men slut tjatat om skolan, nu så ska jag försöka få ordning i min dator igen kolla igenom lite vad jag har och försöka börjar klippa lite vloggar. Hoppas verkkligen att jag hittar klippen jag filmadde förut som ska bli en vlogg (eller man kanske inte kan kalla det vlogg men nu gör vi det)

Vilket dåligt väder det blev när skolan började närma sig eller ja nu vet ju inte jag hur vädret är i hela Sverige men i mellersta delarna är det svin kallt o regnigt.. Men det gör väl tanken bättre av att man nu bara ska spendera dagarna i en instägt klassrum!

 

Av Elin Petterssson - 17 augusti 2014 21:24

Idag så har det varit en bra dag :)
Haha har egentligen inte gjort så mycket.. Har mest vart hemma o spelat Kim K's populära spel.
Men framåt eftermiddan drog jag, Hanna o Nadia (herregud va svårt jag hade för att skriva hennes namn idag...) till Prison Island eller Arosfortet som jag egentligen säger och som det hette för bara några månader sen!
Vi hade det iaf väldigt kul där kom etta på dagens topplista!... Eller ja kom etta över alla nio/ tio åringarna som var där.... Meeen vi kom fortfarande etta och det är det som räknas ;)
Imorgon så drar skolan igång igen då, har faktiskt ingen ångest alls (än) Jag är faktiskt ganska taggad! Fast jag längtar inte alls till vårterminen, kommer nog inte bli så bra med tanke på alla nationella och gymnasie val saker..... Men om typ tio månader så har jag gått ut grundskolan så det är ju helt ok :)
Aja ska kolla på lite OUAT nu och njuta av sista ledigheten!

Quote fan som jag är så har jag ju en del på lager ;) men den här är för mig helt klockren!

Hej

Av Elin Petterssson - 16 augusti 2014 20:02

Länge sedan man gjorde ett inlägg nurå igen..
Har inte gjort så mycket egentligen
I fredags så tog jag en vända till stan för att köpa en domarklocka och så provade jag lite nya stilar xD Det var faktiskt riktigt kul upptäckte lite kläder som jag faktiskt passa i :)
Idag så har jag dömt lite matcher, det var en cup här så jag passade på att tjäna lite pengar :) fick ihop totalt 200 kr på en timme o 20 min. Men sedan så fick man pastasallad o dricka så jag tjänade ganska bra på det! (Älskar pastasallad btw så det var helt perfekt)
Imorgon så har jag lite andra planer för mig!
See ya! <3

Av Elin Petterssson - 14 augusti 2014 13:30

Igår så hade jag en jätte bra dag! Var på erikslund me Hanna o Nadia. Sedan så åkte vi hem till mig o tältade. Vi satt mest ute hela natten o hade picknick.. Haha

Har äntligen köpt en "sjal på huvudet" haha som mamma kallade det :)

Sitter nu hos tandläkaren vilket kanske inte är lika härligt men aja..

Av Elin Petterssson - 12 augusti 2014 10:34

Den sista bilden ville alltså inte laddas upp... Blir så sjukt trött på den här appen alltså! Ibland kommer bilderna inte med o ibland kommer inlägget inte ens upp -.-

Av Elin Petterssson - 12 augusti 2014 10:32

Sorry för dålig uppdatering, ganska dåligt av mig eftersom att jag fler gå ger sagt att jag ska blogga mycket.. Haha
Aja vi har alltså gått in i sista sommarlovs veckan.. Naaj
Är hemma själv med syskonen eftersom att de äldre människorna jobbar. Vi gör inte så mycket annat hemma än att sitta med mobilen eller datorn. Jag har dock gjort lite mer, städade mitt rum igår och plockade bort saker i mina lådor som ska slängas ska föresten fortsätta idag om jag orkar haha
Annars sätter jag på en film eller nått:)
Om ni inte har sett vloggen som jag la ut typ i fredags tycker jag att ni ska gå in o kolla på den!
Ta vara nu på den sista tiden av sommarlovet 2014 den kommer aldrig tillbaka!!

De här sommaren har verkligen varit en av de bästa jag vart med om! Har upplevt så mycket, har dels vart i tre länder på en dag. Ni vet tog en frukost i Italien, lunch i Österrike och sedan middag i Tyskland. Det kallar jag för rekord ;) Har också fått många nya vänner på olika sätt och också upplevt mycket men andra fina människor man känt innan!

Av Elin Petterssson - 8 augusti 2014 21:49

Ovido - Quiz & Flashcards