elinpettersson

Alla inlägg under januari 2014

Av Elin Petterssson - 8 januari 2014 21:47

Idag så var jag i skolan igen

Det var ganska okej dag, lektionerna var ganska stökiga eftersom vi nyss har haft lov..

Men jag tror att en stor del av klassen redan är skoltrötta (haha vi har nys börjat)

Nej, men jag är själv det och tycker att det var ganska stressigt förra terminen och det kommer nog bli ännu stressigare iår... De flesta säger ju att åtta är värsta året?! 

Imorgon kommer det nog bli lite jobbigare dag, det är en ganska lång skoldag och jag tycker inte att det är så roliga lektioner....

 

Av Elin Petterssson - 7 januari 2014 22:20

Imorgon är det dags att gå till skolan igen då
Jag brukar vara den som längtar tillbaka men det gör jag inte nu, det finns bara en liten del kvar av det roliga just nu. Alla lektioner har blivit as tråkiga o det finns typ ingen bra lärare kvar....
Men en bra sak är att typ den sämsta lärarn jag haft har nu slutat!
Men det är skönt att vi börjar fem över nio och sen så är det inte de jobbigaste ämnena (fråga är ju om vi tänker på samma ämnen) ( för mig är inte matte ett av de jobbigaste ämnena)
Men skitsamma skola är väl ändå skola sak samma
Aja tagga skola nudå

Av Elin Petterssson - 6 januari 2014 19:40

Japp idag så har jag bowlat igen...

Det är en tradition i släkten att vi åker och bowlar en gång så här vid jul (det blev lite uppskjutet iår)

Men det brukar faktiskt ändå gå ganska bra för mig men iår vet jag inte vad som hände

En posetiv sak är att jag kom före mormor och min lillasyster :D men dock kom både Marcus och Elina före mig..

Men till mitt försvar kan jag säga att de hade staket och det var jag som hjälpte dem så de kan tacka mig eftersom jag både peppade dem och visade vart det var bäst att kasta klotet (eller putta för Marcus del) men så kan det gå det var sjukt kul 

Här kommer lite blider från idag iaf

         

Av Elin Petterssson - 5 januari 2014 20:18

Det nya året har redan börjat och många av er har säker redan ett nyårslöfte 

men vad är egentligen grejen med nyårslöften, de flesta bryter man ju redan efter bara någon vecka kanske

jag har haft två nyårslöften i hela mitt liv, mitt första hade jag 2011 då sa jag att jag skulle ta tag i skolarbetet men det bröt jag typ första dagen i skolan om inte innan till och med.

Mitt andra nyårslöften hade jag 2013 då var mitt löfte att jag skulle satsa på bloggen och verkligen lägga ner tid på den.... Vi behöver väl inte nämna bloggpausen och typ att jag knappt skrev "inlägg" utan det var bara samma sak jag skrev och man skulle kunna tro att jag skrev ett inlägg och sedan kopierade det inlägget typ 200 ggr

Annars tycker jag att nyårslöften är en bra sak man tänker igenom vad man vill förändra och på vilket sätt man ska få 2014 till ett bra år.

De klassiska nyårslöftet är ju typ att man ska träna mer, äta mindre socker eller typ satsa på skolan. Men om man inte vill det då egentligen

Jag tror att det bästa nyårslöftet man kan ha är att inte ha något nyårslöfte!

För alla som vill ha det förklarat så menar jag att man bara ska leva livet och vara sig själv, man ska inte behöva känna någon press och tänka att man ska träna eller göra läxor det gör man istället när man har tid och lust och känner sig då som typ världes bästa människa.

Jag tror att vi alla lägger för mycket energi på nyårslöften visst de kan vara jätte bra...

Men det bästa nyårslöften måste väl ändå vara ett där vi ska ta hand om varandra och låta alla vara sig själva och inte trycka ner varandra!

Så tänk efter nu vad ditt nyårslöfte är

Jag har tänkt sjukt länge på vad jag ska ha för nyårslöfte iår men jag tor jag har besämmt mig, jag ska göra 2014 till ett år som jag minns posetivt på alla sätt!

Hoppas att ni också har något härligt nyårslöfte

Kram på er <3

 

"Du är du och du duger. De som säger något annat, suger! En spark i ballen skall de ha, hoppas de fick äcklig skolmat idag!" ~ Clara Henry


Av Elin Petterssson - 5 januari 2014 00:17

Och imorgon menas egentligen med idag eftersom det redan är söndag
Men det låter ju mycket bättre om man säger imorgon annars kanske alla misstolkar ( men det var säker lika många misstolkade det nu oxå) fast jag hoppas att ALLA inte gör det
Men som sagt ska sova snart så vi ses imorgon

Av Elin Petterssson - 4 januari 2014 20:23

Av Elin Petterssson - 4 januari 2014 19:11

[Bild]

Av Elin Petterssson - 3 januari 2014 05:37

Jag kan verkligen inte sova... är inte ens trött liksom
Har typ läs massa äldre inlägg från bloggen o jag har märk hur tråkig bloggen va då det var typ bara:
" nu är jag hemma från skolan, är jätte trött
Men nu ska jag göra matte läxan o sen ska jag chilla"
Asså ALLA inlägg va så, så tråkigt
Märkte oxå att jag sa orden chilla, typ och men VÄLDIGT ofta
Var så tråkig förut, fast alla tycker väl att jag är lika tråkig nu eftersom ingen fattar mina skämt xD
Okej nu är klockan 05.34 så jag kanske borde försöka sova lite

Passande blid...

Ovido - Quiz & Flashcards