elinpettersson

Alla inlägg under mars 2014

Av Elin Petterssson - 8 mars 2014 21:58

Kvinnodagen idag o det är ju extra härligt att det var tjejer som låg högst upp i mello, känner att det är en väldig ovändning ifrån förra året!

Av Elin Petterssson - 8 mars 2014 20:44

Nu så har jag äntligen fått träffat min kusin och moster ingen! Asså så himla glad! Fick också sjukt fina presenter!
Haha fab life of Elin xD

Jag var också tvungen att lägga upp den här bilden, så sjukt söta!

Av Elin Petterssson - 7 mars 2014 22:06

I måndags (tror jag) på So lektionen var vår studiehandledare där o skulle snacka gymnasie, jag blev ganska chockad eftersom jag fortfarande går i åtta o tänkte att sånt kommer väl i nian!

Men hon berättade mycket om de olika programmen och lite olika skolor...

Några dagar senare var det helt plötsligt dags att välja vilket gymnasie och vilken linje man jag gå. Jag ska alltså redan nu besämma min framtid! Detta är ju sjukt svårt men som tur var så ärdet bara vart man var itresserad att gå och man kan ändra sig sedan... (tur där) Men helt seriöst allt man måste tänka på, vad vill jag jobba med egentligen? Kommer jag någonsin kunna tröttna på det? Kommer ja trivas? Vad får jag  för lön?!? (okej det sista bryr jag mig inte riktigt om)

Ni kanske tänker nu att det är ju bara gymnasie linje man ska välja och inte jobb.. Men det bygger ju på jobbet, tar jag en linje och vill sedan jobba med något annat måste man nästan gå om skolan.. Känns väldigt härligt...

Jag har än inte riktigt koll på allt med gymnasie val men om mindre än ett år ska jag ha bestämmt mig. Om vi ska formulera om meningen ska jag alltså välja en linje och gymnasie och hela min framtid hänger på det asså neej...

Känns ju inte heller så bra att på ingen från min klass vill gå samma linje... 

Jag trodde aldrig att jag skulle behöva tänka på så här mycket när man ska välja linje, jag har alltid tänkt att det inte spelar så stor roll... Ska vi prata om något som är ännu värre?! Man får ju inte ens prao på stället där man vill praoa och kan därför inte bestämma sig vad man vill jobba med, hade ju var lättare om man kunde få prova på eller iaf vara med o se hur det går till...

Känns just nu ganska hopplöst med praoen för min del jag kommer bara få en ännu sämre blid av arbetslivet eftersom jag kommer få ta något av vad jag anser "lite tråkigare jobben"

Hoppas att ni får ett mycket lättare val av gymnasie! 

 

Det finns en tanke bakom bilden men jag låter er tänka fritt kring den..

Av Elin Petterssson - 7 mars 2014 20:37

Nu så har jag åkt runt såå länge o letat prao plats har vart på typ 20 ställen och fortfarande inte fått nån plats..... Det är såå jobbigt, varför låter man ens åttor praoa om det bara är gymnasieelever som får praoplats?!?
De enda platser man kan få är typ ngt café, dagis, restaurang eller om man känner nån. Men om man inte vill praoa där då?!
Har ändå haft ganska rolig fredag

Av Elin Petterssson - 7 mars 2014 14:45

Ska fira denna fredag med att få en praoplats, va me underbar vän o käka Max!
Härlig fredag

Av Elin Petterssson - 6 mars 2014 21:18

Jahap idag hade jag palnerat ett as bra inlägg lite kreativt sådär..

Men nu e jag as trött så vi kan ta det imorgon ist

Vi kan sumera veckan lite vettja!

Veckan har vart helt okej, det var ju första dagarna efter lovet så det kändes ganska jobbigt...

Men det har ändå inte hänt så mycket, lektionerna har vart som vanligt men på något sätt lite chilligare

Idag hade vi matte prov och blev faktiskt ganska överraskad när min matte lärare sa att han hade ett papper med A uppgifter som man kunde göra! Blev samtidigt lite orolig hur "A uppgifter" är för honom ksk gymnasie nivå?! Men det var super enkla knappt A nivå.... Annars var dagen som vanligt

Imorgon så ska jag ha ett till SO porv/ läxförhör (vet inte rikigt hur jobbigt de kommer va) är faktiskt ganska taggad o kan nog ganska mycket! Det är som tur samhäll vi jobbat med och det är ju väldigt spännande (även om jag skrev det på ett lite ironiskt sätt så är jag seriös)

O där har ni nästan hela min vädligt intressanta vecka

Som sagt så ska jag försöka skriva en annan typ av inlägg imrogon som också har med veckan att göra men vad det handlar om får ni veta imorgon..

Ha en underbar fredag imorgon och fira den med Max precis som mig! (inte Max personen utan Max hamburgerställe)

 

Av Elin Petterssson - 5 mars 2014 19:31

Japp då var jag här igen då

Har egentligen inte vart så mycket i veckan men har ändå inte orkat skriva något inlägg (det tar på konditionen att skriva inlägg, har ni testat liksom)

Men idag så var det en kort dag och mycket praktiska ämnen, men på något sätt blir man ju trött av sånt oxå..

Slutade vid två, men vi var kvar lite längre efter idrotten och gick igenom matte provet imorgon! Matten som vi har är typ för fem åringar och jag e fjorton så det känns inte rikigt logiskt...

Måste kolla på TopModel nu som visst redan har börjat

  

Av Elin Petterssson - 3 mars 2014 16:59

Första dagen igen efter sportlovet var ganska ok, har vart typ as pigg o skit trött på samma gång ( frågan är ju hur det kan gå ihop?!)
Har som tur inte haft så ont idag som jag hade igår kväll, men nu när jag känner efter har jag ändå ont....
Aja skönt att jag inte har träning idag

Ovido - Quiz & Flashcards