elinpettersson

Alla inlägg under mars 2014

Av Elin Petterssson - 19 mars 2014 20:31

Jaha, då var det bara att tagga träning nu då typ mitt i natten....
Dagen har annars dagen vart helt okej, inte så jobbig eller så. Har bara vart allmänt tråkig så där, lite kaos oså men ingent annat
Är seriöst as trött nu, kommer inte somna förän två ( haha)

Av Elin Petterssson - 18 mars 2014 16:32

Nu börjar jag äntligen förstå varför alla säger att åttan är det värsta året i grundskolan..

Jag har hört detta sedan jag slutade sjuan och har alltid tänkt på vad som egentlgen är jobbigt med åtta. Men nu börjar jag förstå lite mer, visst vi har längt lektioner på hela skolan men det märker man knappt. 

Men nu börjar vi också få fler och fler läxor och vi gör fler uppsatser. 

Men det kan nog också bero på att man gått i skolan i typ sju år var av två av dem är högstadiet, mer läxor och mer plugg.

Man börjar verkligen tröttna på skolan mer och mer... 

aja nu måste jag fortsätta skiva på SO eller svenska uppsatsen

 

Av Elin Petterssson - 16 mars 2014 10:27

Hann inte göra något inlägg igår...

Kunde ha gjort ett på morgonen men satt bara o pluggade då så det kändes inte som om det skulle bl något inlägg direkt 

Igår går var det konfirmations dag eller nått sånt så vid typ två så satt jag helt plötsligt i domkyrkan... Satt där i nån timme eller mer men det var väl kul. När vi kom ut togs ett kort på alla och sen  gick vi en parad genom staden det var ganska blåsitg och jag o Hanna fick den stora äran att bära en skylt/benderoll som var av tyg.... Både vi och skylten/banderollen höll på att blåsa bort..

 

Ser ni mig?!

 

Ser ni mig nu då?! Kanske inte men jag håller i den understa vita saken till höger 

 

Sedan så gick vi in i nån sal o jag tyckte att det kändes som att vi var på konferens, nån slags talkshow, en debatt eller att jag var nån slags politiker (fatta vilken känsla)

 

Men sedan så började de prata om hunger i världen eftersom att temat var "allt för att utrota hungern"

Det var ganska intressant men eftersom man redan visste allt så blev det lite lång  tråking när de ibland bara upprepade allt

Men sedan så började typ det roligaste under hela kvällen! Vi fick se en sjukt roliga teater/ sketch den var mycket lärorik på ett roligt sätt. 

     

Den var värd att få tre bilder, jag vet att den sista bilden blev riktigt dålig men det var vit bakrund och ett starkt ljus så....

Sedan så var det dags för mat! Det bjöds på tacos som varken jag eller Hanna tyckte var speciellt god men Nadia verkade tycka att den var god..

Fast efträtt saken var helt klart godas jag bröt mot de oskrivna reglerna och tog inte bara en..

 

 

Sedan så var det dags för disco men det fanns lite annat att göra, typ som karaoke, cirukstixsak, utklädnings grejs, muski spelande och massa annat... Jag, Hanna o Nadia kollade lite på karaoke, satt o prata lite, var en vända på discot o bara hade allmänt trevligt liksom

   

När kvällen började ta slut o klockan var väl typ tio kanske mer så vart det en Finnåker i repris... Men mobil blev helt konstig och touchen slutade typ fungera inte helt men jag kunde inte låsa upp del eller ta bilder..

Men det var inte något problem fram tills vi skulle hem.. Min mamma skulle hämta oss, jag kunde inte ringa fram min telefon, jag kunde inte svara när hon ringde o jag kunde inte ens ringa till henne från Hannas eller konfa ledarens mobil.... Vad skulle vi göra?! Haha jag gick bara ut o såg bilen stå där

Jag köpte faktiskt också en tröja där

 

20 kr så varför inte..?

Men detta var min dag igår..

O nu ska jag sätta min att plugga....igen.... love life..

 

 

Av Elin Petterssson - 14 mars 2014 23:03

Är super trött nu har vart en ganska jobbigt dag på lite olika sätt o nu sitter jag o pluggar gör lite läxor osv..

Men jag orkar inte skriva något långt inlägg så ni får se dagen med lite bilder ist

       

Av Elin Petterssson - 13 mars 2014 16:04

Yes våren är här o det har vart as varmt hela dagen, vissa kom inte ens på matten för att det var varmt....
Men nu ska jag tagga konfa

Av Elin Petterssson - 12 mars 2014 21:50

Skoladagen har vart riktigt kort började fem över nio o slutade två! Härligt

Det har inte helle speciellt jobbiga lektioner, jag har nog mest bara flamsat runt lite sådär diskret (eller lite minder diskret)

Efter skolan åkte jag till mormor och träffade också min moster, min morbror och mina kusiner på mammas sida, vi var inte där så länge iaf inte jag för jag skulle på "föräldrar möte".. (o där blev alltså jag vuxen, känns riktigt bra..)

Nej men det var något slags möte med alla föräldrar och elever då vi bara lyssnade lite

Nu så sitter jag o gör lite läxor/ skolarbete så här på kvällskvisten. Jag har spanska läxa till imorgon o sedan så läser jag lite NO o tänkte kolla lite på svenska och engelska arbetet. Men orkar just nu inte göra någon större ansträngning på det så ska nog bara kolla igeom det lite snabbt....

Men annrs så har jag nog inte missat något 

Vi kan köra lite musiktips mitt i allt också! Det är en gammal låt men har nu hittat tillbaka till den o tycker att den är sjkut grym!!

 

Av Elin Petterssson - 11 mars 2014 23:15

Nämen hejsan...

kom på för nån minut sen att jag inte har skrivit inlägg på typ 100 år (varför tar man alltid typ 100 som överdrift, eller det kanske bara är jag?!)

men okej tillbaka till ämnet

igår o idag har vart helt vanliga skoldagar med vanliga lektioner och vanilga raster?! Okej det händer ju inte exakt samma saker varje rast oså men inget mord liksom

Imorgon så har jag en härlig och efterlängtat sovmorgon, vi slutar tidigt och sedan ska jag åka o träffa min kusin igen!

Men nu så ska jag tagga lite genom att spinga två varv runt huset, våren verkar ju vara på väg så det är väl lika bra att bara köra!

Hejdå...!

 

Behöver jag säga något för att förklara bliden..? Tänkte väl det...

Av Elin Petterssson - 9 mars 2014 21:44

Idag så har min kusin, min moster och min mormor vart här typ hela dagen!

Vi har haft sjukt kul och gjort lite olika saker, men jag orkar inte riktigt skriva om allt för jag e super trött men här kommer en lite bildbomb på denna dagen

                 

Ovido - Quiz & Flashcards