elinpettersson

Alla inlägg under september 2014

Av Elin Petterssson - 18 september 2014 21:18

Då var vi snart framma vid slutet av den här skolveckan, jag vet att jag inte har bloggat så mycket och jag har typ ingen bra bortförklarning till varför jag inte har gjort det. Men det har väl bara blivit så eftersom att jag även studiedagen haft ganska mycket för mig med träningar, skola, läxor och andra saker som också är viktiga i livet...

Det har ju inte direkt hänt något speciellt det är liksom det vanliga no fab life liksom

Men imorgon så är det fredag och jag är sjukt pepp men som vanligt i mitt liv så är helgen redan fullt planerad, det var vääldigt länge sedan jag inte hade några planer för helgen flera dagar innnan. Så är mitt liv mina vänner

Har ni antecknat klart? 
Det är btw en fråga som min NO lärare knappt vet innehålllet av han bara kör över oss med prat som vi inte förstår finns ingen lungt stund i hans liv..

Nu så sitter jag och kollar på lite Once Upon A Time, Blogg Awards, snapar med folk och plugga lite till NO provet jag är på att göra flera saker sammtidig :)

 

Av Elin Petterssson - 16 september 2014 22:57

Det gick ju bra det här med bloggandet nu oxå
Har märkt att jag ofta inleder med det...
Hade iaf tänkt göra ett inlägg i söndag men det blev inte rikigt så sedan så försökte jag också göra ett i måndags men men...
Har egentligen inte så mycket att berätta eller skriva för den delen. Livet rullar på som vanligt men plugg träningar, serier osv
Meen imorgon är det studiedag och då är man ledig (nån som inte visste?) haha nej men har lite vlogg saker på gång :)

Av Elin Petterssson - 14 september 2014 09:47

Idag så är det val i Sverige vilket betyder att alla över arton är med svenkst medborgarskap får rösta!

Jag får inte rösta eftersom att jag inte är öer arton men jag önska nästan att jag fick gå o rösta idag, dels för att jag också bor i det här samhället och jag har också åsikter! Också för att de flesta partierna pratar om mycket skolan och jag går i skolan jag vill påverka det men kan ju inte det.... Jag är därför super taggad inför nästa val då jag för första gången får gå och rösta :)

Men över till årets val, jag tycker egentligen att det är ganska konstigt att alla inte röstar, jag tror att alla i Sverige nån gång eller många gånger klagar över saker o ting typ som skola, jobb, kollektivtrafik, regler och lagar i Sverige. Varför röstar man inte då och kan påverka vilka som ska styra Sverige så kanske man får det bättre. 

Om man är osäker vad man ska rösta på så finns det något som heter rösta blankt då kan man visa att man vill påverka men du kan inte välja eller inte riktigt vet, det är ändå ett steg närmare än att bara ligga hemma i soffan och klaga på att det bästa progammen inte går på TV just då... Men är du emot rasism så ska du rösta på ett parti, det måste ju ändå vara något som är bättre än något annat. Alla partierna har ju några bra saker liksom att de har sämre saker också

Men bara du röstar eftersom att i Sverige har vi en rösträtt då nästan alla över 18 år får rösta, det finns andra läder då man kämpar för att få rösta men här kan man bara gå till vallokalen lägga ett papper i en kuvärt och sedan kan man bara gå hem. Tar inte alls mycket energi!

Så visa att du vill påverka gå och rösta och känn att du gjort något bra inför de fyra kommande åren

Av Elin Petterssson - 12 september 2014 21:01

Nu blev det visst ett glapp mellan inlägg igen.. Asså jag kan inte skriva regelbundna inlägg när jag går i skolan och tydligen inte heller när jag har lov?! När kan jag göra det isf? Där lät det lite som att det är jobbigt att bloggen, men missförstå mig inte nu jag älskar att blogga meen jag älskar oxå att kilppa vloggar, kolla på serier och kolla youtube så det blir lite prioriterings fråga. Den här veckan har jag lagt ner mest tid på att plugga o kilppa en vlogg!

Men jag har också hunnit åka till stan en vända för jag kände att det var dags att jag började ta tag i saker. Då valde jag att åka till stan o köpa en kalender, block och pennor. Plus att jag satte in pengar på banken och samtidigt kände mig mycket äldre där jag stod o satte in pengar bland alla vuxna kostymnissar! Vuxen poäng 2.0 :)

Men jag kan ju tillägga att jag köpte en kalender som gäller december till december så jag kan inte börja använda den än..

Jag var ju o shoppade idag oxå, köpte en tröja till som jag kanske egentligen inte behöver eftersom att min garderob är proppfull får knappt inte kläderna som jag har just nu och problemet är ju att jag bara köper mer och mer...

Justja i torsdags firade vi oxå min lärare. Vi fixade fika, tårta, ballonger och massa presenter. Men till Hannas besvikelse så började han inte gråta som hon hade hoppats på....

Men nu väntar en skön helg som för min del som vanligt är fullt planerad, jag fattar verkligen inte hur jag alltid lyckas att proppa mina helger fulla med saker kan inte minnas nån helg då jag bara kunnar legat hemma o kollat på serier hela dan..

         

Av Elin Petterssson - 10 september 2014 18:12

Har ju inte gjort så mycket till inlägg nu på ett litet tag men har vart lite allmänt trött bara.

Har haft en del träningar och läxor nu i veckan så har inte haft så mycket tid över, men är sammtidigt också väldigt trööt på att den där vloggen inte funagera som den skulle. Jag vet att jag kanske borde släppa det men jag la ner så mycket tid på den, jag hade så kul att klippa den och var sedan super nöjd med resultatet... men aja ska försöka några gånger till men funka det inte idag så kommer den inte komma ut. Vi får bara hoppas att vloggen jag klipper på nu som ska komma ut på söndag funkar!

Har annars inte gjort så mycket idag vanliga lektioner osv..

       

Haha vi måste nog vara klassen som är mest beroende av selfies, alla vill vara med! Även om det bara är några få med här så tror jag att idag så har jag selfies från sju personer under en lektion!

Av Elin Petterssson - 8 september 2014 23:16

Idag så har det vart en ganska lång dag och en väldigt seg måndag..

I skolan hade vi lektioner från åtta till halv fyra utan några längre raster.

Efter skolan så var jag tvungen att åka direkt till matchen, det blev också väldigt seg tror att vi inte riktigt var tillräckligt taggade för att vinna matchen... Vilket inte var speciellt bra eftersom att det var en slutspelsmatch, men men så kan det gå

 

 

Måste tyvärr också säga att vloggen inte kommer upp för jag orkar inte hålla på att krångla mer med den, jag är inget proffs men har försökt på alla sätt jag kan men det funkar inte. Och jag är seriös när jag säger att jag lagt ner nästan 12 timmar på att försöka fixa felet men den vill inte. Vilket är så himla tråkigt eftersom att jag tycker att den är riktigt bra plus att jag lagt ner massa tid på att klippa och fixa till den :(

Av Elin Petterssson - 7 september 2014 22:53

Okej nu orkar jag inte mer
Har typ hela dagen försökt fixa vloggen med det går verkligen inte i jag kan inte ens fixa felet...
Aja vi får se när eller om vloggen kommer upp, vill jätte gärna lägga upp den eftersom jag lagt ner mycket tid på den o jag gillar den!
Men jag orkar inte bråka med den mer idag...

Av Elin Petterssson - 7 september 2014 17:20

Börjar bli rikigt trött på min dator nu! Egentligen så vet jag inte om det är datorns fel men skyller på den iaf
Har typ suttit inne i sex timmar (fast än det är typ sommar utomhus) och försökt få vloggen till en "youtube fil" som jag kallar det. Ni kanske inte förstår men då kan ni göra som i skolan o bara nicka och låta livet gå vidare ;)
Men ska försöka några ggr till o sen hoppas jag att jag kan lägga upp den på Youtube så snart som möjligt!
Min helg har annars vart bra har egentligen inte gjort så mycket vi kan sammanfatta den med musik, vänner, stilla sittande, fotboll och konflikter med datorn..

Kalla det hint eller vad ni vill till nästa veckas video ;)

Ovido - Quiz & Flashcards